قدس آنلاین- تبریز:قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از صادرات ۴۴۹ میلیون دلار کالا به کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق، ترکیه، ارمنستان و روسیه در هفت ماهه امسال خبر داد.

صادرات ۴۴۹ میلیون دلار کالا به کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق، ترکیه، ارمنستان و روسیه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، غلامعلی راستی در نشست کار گروه توسعه کالا و خدمات صادراتی، در خصوص ارزش صادرات گمرکات استان به کشورهای هدف، اظهار داشت: در سال 92 به کشور عراق به ارزش 315 میلیون دلار صادرات انجام شده که این میزان در سال گذشته 266 میلیون دلار و در هفت ماهه سال جاری نیز 208 میلیون دلار بوده است.

غلامعلی راستی با بیان اینکه ارزش صادرات به کشور آذربایجان در سال‌های 92 و 93 و هفت ماهه سال جاری به ترتیب 88 میلیون دلار و 80 میلیون دلار و 32 میلیون دلار بوده است، افزود: با توجه به سفرهای اخیر به جمهوری آذربایجان صادرات افزایش یافته و در هفت ماهه سال جاری 20 درصد سهم صادرات استان به کشور جمهوری آذربایجان است.

وی ادامه داد: ارزش صادرات در سال 92 به کشور ترکیه 228 میلیون دلار و در سال 93 به میزان 234 میلیون دلار بوده و در هفت ماهه سال جاری نیز 170 میلیون دلار بود.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: صادرات به کشورهای ارمنستان و روسیه در هفت ماهه سال جاری به ترتیب 32 میلیون دلار و 7 میلیون دلار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.