قدس آنلاين-مرز بین المللی مهران- غلامرضا محمدمرادي: فرمانده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام گفت: با توجه به حجم ورود زائران به استان ايلام و به منظور روان سازي ترافيك و كاهش ازدحام جمعيت در پايانه مرزي مهران، راه اندازي و بازگشايي مرز دهلران بعنوان گذرگاه دوم مرزي استان، ضرورتي اجتناب ناپذير و خدمتي مضاعف به زائران است.

خدمات متنوع سپاه به زائران در مرز مهران+تصاویر قدس آنلاین

* اربعين؛ پديده اي زنده و پويا/ عبور زائران 105 كشور جهان از مرزمهران!

به گزارش قدس آنلاين از مرز مهران، سردار سيد صادق حسيني در قرارگاه اربعين سپاه در پايانه مرزي مهران و در جمع خبرنگاران عضو سازمان بسيج رسانه استان، با بيان اينكه نقش رسانه هاي ديداري و شنيداري در ترويج فرهنگ ناب عاشورا و اربعين حسيني، بي بديل است، اظهار داشت: تأثيرگذاري رسانه ها بر افكار عمومي بر كسي پوشيده نيست و این طلایه داران عرصه دانایی مي توانند زمينه را براي تحقق اهداف آرماني به خوبی فراهم سازند.

وی با اشاره به اينكه امروزه اربعين و پيام رساي قيام عاشورا همه مرزهاي جغرافيايي را درنورديده و به يك پديده زنده و پوياي جهاني تبديل شده است، افزود: مردم و مسؤلان استان در سالجاري با همدلي و همزباني، امكانات، تجهيزات و زيرساخت هاي مناسبي را براي تسهيل تردد زوار در مرز بين المللي مهران فراهم ساخته اند.

فرمانده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام با بيان اينكه در اربعين سال گذشته زائران 105 كشور جهان از مرز مهران تردد داشتند، بيان داشت: كمترين زائر عبوري از اين مرز مربوط به كشور كانادا با 5 نفر و بيشترين زائر نيز مربوط به كشور عراق به تعداد 700 نفر بود ه است.

* ویزا؛ شرط خروج از مرز/ گشایش مرز دهلران؛ خدمتی مضاعف به زائران!

سردار سيد صادق حسيني با اشاره به اينكه تا كنون بيش از يك و نيم ميليون زائر از مرزهاي مهران، شلمچه و چزابه، راهي عتبات عاليات شده اند، يادآور شد: براي حضور در مراسم اربعين امسال از طريق مرز مهران تا كنون بيش از 700 هزار زائر به كشور عراق عزيمت كرده اند.

وي با بيان اينكه زائران بدون گذرنامه و ويزا و نيز اتباع خارجي بايستي از حضور در اين مرز جداً خودداري كنند، تصريح كرد: كشور عراق بر مبناي قوانين و مقررات جاري خود اتخاذ تصميم و عمل مي نمايد و همراه داشتن گذرنامه و ويزا، شرط ورود به اين كشور است.

فرمانده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام با اشاره به اينكه مرز مهران از لحاظ امنيتی و فاصله زماني تا عتبات عاليات، بهترين مرز كشور است و زائران بي شماري اين مرز را براي تردد خود انتخاب مي نمايند، ، خاطرنشان ساخت: علي رغم محدوديت ها، كمي ها و كاستي ها، زائران 22 استان كشور مرز مهران را بهترين گزينه براي ورود به كشور عراق مي دانند و با شور و شوق خاصي خود را به اين مرز بين المللي مي رسانند.

* اربعين؛ نيازمند ردیف ثابت بودجه ملي/ خطوط ريلي؛ نياز ايلام!

سردار سيد صادق حسيني با بيان اينكه بهترين راه براي زدودن گره هاي ترافيكي و كاهش ازدحام جمعيت، ايجاد يك مرز مجهز ديگر در استان ايلام است، تصريح كرد: با توجه به حجم ورود زائران به استان ايلام و به منظور روان سازي ترافيك و كاهش ازدحام جمعيت در پايانه مرزي مهران، راه اندازي و بازگشايي مرز دهلران بعنوان گذرگاه دوم مرزي استان، ضرورتي اجتناب ناپذير و خدمتي مضاعف به زائران است.

وي تعريف و لحاظ نمودن اعتبار معين و مشخص براي برگزاري هرچه بهتر مراسم اربعين در رديف بودجه ملي و برنامه 5 ساله ششم توسعه را مورد تأكيد قرار داد و گفت: با ايجاد خطوط ريلي و بهسازي و افزايش ناوگان هوايي مي توان زمينه تردد و حمل و نقل زائران را در استان ايلام تسهيل نمود.

فرمانده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام با اشاره به اينكه عروج آسماني بيش از 6 هزار شهيد در دوران پرفروغ دفاع مقدس، مرز بين المللي مهران را به قطعه اي از بهشت تبديل كرده است، اظهار داشت: سپاه و بسيج همپاي مردم، مسؤلان و ديگر دستگاههاي خدمتگزار، علاوه بر تأمين امنيت زائران با همكاري و همراهي ديگر نهادهاي امنيتي، نظامي، انتظامي و مرزباني، تمام امكانات و تجهيزات خود را براي خدمت به زائران عزيز بكار گرفته است و همكاران ما بصورت شبانه روزي مشغول انجام وظيفه هستند.

* راه اندازي اردوگاه اسكان 6 هزار نفری/ ایجاد  بيمارستان صحرايي!

سردار سيد صادق حسيني به ايجاد يك اردوگاه بزرگ اسكان در پايانه مرزي مهران اشاره كرد و بيان داشت: در اين اردوگاه كه مسماي به نام نامي« سيدالشهداء(ع) » است، 21 تخته چادر 240 مترمربعي و با ظرفيت بيش از 6 هزار نفر، برپا شده است.

وي با بيان اينكه در اين اردوگاه؛ حسينيه، حمام، سرويس بهداشتي، لوازم خواب و وسايل گرمايشي مناسب تعبيه شده است، يادآور شد: 2 فروند بالگرد و يك فروند پهباد در اختيار داريم تا در صورت نياز و اضطرار و به منظور كنترل و انجام امورات مختلف، مورد استفاده قرار گيرند.

فرمانده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام با اشاره به اينكه با همكاري نيروي زميني سپاه يك مجموعه كامل بيمارستان صحرايي را با تمام امكانات و تجهيزات در اين مرز راه اندازي شده و در حال ارائه خدمت به زائران حسيني است، خاطرنشان ساخت: در اين بيمارستان پزشكان متخصص ارتوپدي، جراح عمومي، زنان و زايمان، سونوگرافي، داخلي و...، مشغول انجام وظيفه هستند.

سردار سيد صادق حسيني با بيان اينكه در اين بيمارستان؛ واحدهاي اورژانس، داروخانه، اتاق عمل، سونوگرافي، راديولوژي و...، داير است، تصريح كرد: در اين بيمارستان تمام خدمات از صفر تا صد بصورت رايگان به زائران عزيز ارائه مي شود.

* مرز مهران در امنيت و آرامش كامل!

وي به انتقال بخش عظيمي از امكانات و تجهيزات سپاه به آن طرف مرز براي ارائه خدمات مطلوب به زائران اشاره كرد و گفت: سپاه در عراق و در مسير تردد زائران نيز زمينه اقامت 60 هزار نفر را فراهم ساخته است.

فرمانده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام با اشاره به اينكه روزانه از طريق مطبخ ها و ايستگاههاي صلواتي سپاه و بسيج، بيش از 50 هزار پرس غذا تهيه و بين زائران توزيع مي شود، اظهار داشت: ايجاد پايگاههاي استراحت، راه اندازي سرويس هاي بهداشتي، نصب پرچم، بيلبورد و بنرهاي متنوع از پل زائر تا پايانه، تهيه و توزيع بيش از 500 هزار بروشور راهنمايي، آموزشي، تبليغي، ديني، مذهبي و...، از جمله اقدامات سپاه در راستاي ارائه خدمت به زائران بوده است.

سردار سيد صادق حسيني با اشاره به اينكه مهمترين دغدغه ما، امنيت، آسايش و آرامش زائران است، تأكيد كرد: خوشبختانه با اقدامات خوب به عمل آمده و با تلاش هاي همه جانبه صورت گرفته توسط مجموعه هاي امنيتي، نظامي و انتظامي، تا كنون هيچگونه موضوع ضد امنيتي در اين مرز مشاهده و گزارش نشده است.

وي مديريت بازگشت زائران و تسهيل در انتقال آنان به مقاصد مربوطه را از مهمترين اولويت هاي سپاه برشمرد و تصريح كرد: از عموم زائران تقاضا مي شود كه زمان سفر خود را به درستي مديريت كنند تا تردد و حمل و نقل در اين مرز به سهولت انجام پذيرد.

* سرما و بارش در راه است/ البسه و چتر فراموش نشود!

فرمانده سپاه اميرالمؤمنين(ع) استان ايلام با بيان اينكه بر اساس اعلام هواشناسي، در روزهاي آينده توده اي سرد و بارش زا وضعيت جوي استان را تحت تأثير خود قرار مي دهد، يادآور شد: از رانندگان و زائران درخواست مي شود كه ضمن رعايت كامل قوانين و مقررات، البسه و پوشاك گرم و چتر نيز به همراه داشته باشند تا در صورت بارش رحمت الهي و برودت سرما، كمتر اذيت شوند و خدايي ناخواسته، صدمه نبينند.

سردار سيد صادق حسيني تلاش ها، زحمات، خدمات و اقدامات خير خواهانه همه گروههاي مردمي، اداري، خدماتي، امدادي، امنيتي، نظامي، انتظامي، مرزباني و...، را شايسته تقدير و مرضي رضاي حقتعالي و مورد توجه ويژه حضرت سيدالشهداء(ع) دانست و تأكيد كرد: مردم استان ايلام و مهران در 2 سال اخير اوج عشق و دلدادگي خود را به ساحت مقدس اهل البيت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند و همه نگاهها را به خود معطوف ساختند.

گفتني است همزمان با راهپيمايي زائران اربعین حسینی و با ابتكار عمل سازمان بسيج رسانه استان، بازديد از مرز بين المللي مهران توسط رسانه ها بعمل آمد و خبرنگاران از نزديك و از طريق بالگرد در جريان اقدامات و خدمات متنوع مردم و دستگاههاي مختلف در اين مرز قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.