۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 325571

قائم مقام وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون سدی بدون نظارت سازمان حفاظت محیط زیست احداث نمی‌شود کارهایی که در گذشته انجام شده در مراحل پایانی است که با همکاری دستگاه‌های زیربط انجام می‌شود.

اختلاف نظر بر سر ساخت سدهای بدون مجوز

به گزارش قدس آنلاین، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وزارت نیرو تمامی نیازهای خود را در بودجه 95 اعلام کرده و در این مورد چند سناریو مطرح است که امکان دارد تا 40 درصد بودجه 95 برای توسعه طرح‌ها تخصیص یابد.

وی در خصوص همکاری شرکت‌های ژاپنی با ایران گفت: یکی از مسیرهای توسعه طراحی و مدیریت ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با کشور ژاپن است و می‌خواهیم در این زمینه انتقال تکنولوژی و فناوری را برای گسترش طرح‌های آب و فاضلاب داشته باشیم.
وی در خصوص سد دارخوئین که آیا این سد مطابق با استانداردها و تأیید محیط زیست احداث شده است گفت: احداث این سد با همکاری وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست همچنین وزارت کشور در سطوح بالایی و میانی و استانی هماهنگ بوده تا تمام ارگان‌ها یک هدف مشترک را در جهت توسعه طرح‌ها داشته باشند.
محمودی تأکید کرد: وقتی که طرحی در کشور شکل می‌گیرد نیاز دارد که تمام بخش‌ها با هم هماهنگ بوده تا عارضه کمتری به محیط زیست وارد شود.
قائم مقام وزیر نیرو افزود: در شرایط امروز هیچ سدی بدون نظارت سازمان حفاظت محیط زیست احداث نمی‌شود کارهایی که در گذشته انجام شده در مراحل پایانی است که با همکاری همین دستگاه‌ها انجام می‌شود بنابراین تأکید می‌کنم که هم اکنون تمام کارها با همکاری مجموعه‌های ذیربط انجام می‌شود.
این درحالی است که در گوشه و کنار پروژه‌ها زیادی دیده می‌شود که به نوعی محیط‌زیست را نابود کرده  و خسارات زیادی به همراه داشته اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.