قدس آنلاین – سبزوار : معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: تقویت صنعت گردشگری از مهمترین سیاست های دولت در حوزه رونق اقتصادی کشور است.

رسانه های گروهی در معرفی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری نقش مهمی دارند

 احمد برادران در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با اشاره به وجود آثار تاریخی و معنوی فراوان در کشور افزود: شهرستان سبزوار از مهمترین مناطقی است که در موضوع گردشگری دارای ظرفیت های ویژه ای است و برای رونق این بخش جلسات متعدد با مسئولان ذیربط برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به وجود بیش از 900 اثر تاریخی و دهها بقعه متبرکه در سبزوار اد امه داد : رسانه های گروهی برای معرفی بناهای تاریخی و اماکن مذهبی و جاذبه های گردشگری این شهرستان نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت برای جذب سرمایه گذاران و تقویت زیر ساخت ها و رونق صنعت گردشگری شهرستان بهره ببریم تصریح کرد : در سبزوار باید فضایی ایجاد شود که هر اثر باستانی، تاریخی و معنوی به عنوان برندی در سطح استان و کشور برای گردشگران شناخته شود.

وی به برخی آثار تاریخی سبزوار مانند بناهای آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروجرد، مساجد جامع و پامنار، کاروانسراها و رباط های تاریخی متعدد در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت : این آثار هویت و شناسنامه این منطقه هستند که فضای داخلی برخی از آنها برازنده شهرستان نیست و مسئولان باید نسبت به رفع این مشکل تلاش کنند.

برادران همچنین با اشاره به کاوش های انجام شده در تپه دامغانی های سبزوار به عنوان مهمترین اثر تاریخی شهرستان یادآورشد : وجود این تپه تاریخی چند هزار ساله در شهرستان یک فرصت و ظرفیت مهم در حوزه تقویت صنعت گردشگری است که توجه ویژه ای می طلبد.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های دانش آموزی و دانشجویی برای شناساندن تاریخ ، هویت و آثار تاریخی سبزوار خاطر نشان کرد : این وظیفه مهم برعهده دانشگاه ها و آموزش و پرورش است.

وی در عین حال با بیان اینکه سالانه میلیون ها مسافر و زائر از مسیر سبزوار تردد می کنند گفت: تمام دستگاه های اجرایی شهرستان باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرده و زمینه توقف مسافران و گردشگران در این شهرستان را فراهم کنند. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.