شیخ مهدی الصمیدعی امروز دوشنبه فاش ساخت: سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان ضمن موافقت با درخواست میانجیگیری من در خصوص لغو حکم اعدام شیخ نمر ،از امضای حکم اعدام شیخ نمر روحانی مبارز ومخالف آل سعود خودداری کرد.

موافقت شاه عربستان با لغو حکم اعدام شیخ نمر

به گزارش قدس انلاین به نقل ازخبرگزاری عراقی المعلومه ، الصمیدعی در مصاحبه با این رسانه گفت: طرف های سیاسی ودینی در عراق وخارج آن از وی خواستند که برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر که اخیرا توسط دادگاه های عربستان تصویب شده بود میانجیگری کند.

الصمیدعی افزود: من از شاه عربستان خواستم شیخ نمر را عفو کند تا اینکه ایشان علاوه بر حمایت از طرح آشتی درعراق ، پیام آور صلح نیز باشند.

وی تاکید کرد: شاه عربستان از امضای حکم اعدام شیخ نمر خودداری کرد وما منتظر صدور حکم عفو هستیم.

خبرگزاری المعلومه متعاقبا شرح این مصاحبه را به تفصیل در پایگاه صوتیا منتشر خواهد ساخت.

مقامات سعودی در اواسط اکتبر سال گذشته میلادی حکم اعدام شیخ نمر را صادر کردند. دادگاه استیناف و دادگاه عالی عربستان حکم یاد شده را به تصویب رساندند و این حکم هم اکنون در انتظار تایید از سوی سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی است .

شیخ نمر النمر که برجسته ترین زندانی سیاسی عربستان به شمار می رود، در ماه جولای 2012(تیرماه 1391) در تایید اعتراضات مردمی در شهر القطیف، بازداشت شد.

وی در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهامات واهی ایجاد آشوب در کشور و محاربه، به اعدام با شمشیر در انظار عمومی محکوم شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ایرانی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    28 4
    جرات دست زدن به شیخ نمر را ندارند.از یمن شکست خوردن ،شیعیان عربستان هم تحریک میکردن کار عربستان تموم بود.وهابیون خبیث وبز دل
  • سین محمودی رفسنجان IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    16 6
    حق همیشه بر باطل پیروز بوده وهست خود شیخ هم در واکنش به حکم اعدامش گفت من این حکم را لطف خدا میدانم واز ان استقبال میکنم حاکمان ال سعود هم فهمیدند که برای شیخ بزرگوار مرگ از عسل شیرین تر است .
  • محمد IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    7 6
    مواظب سیاست رژیم سعودی باشیم وبازی نخوریم
  • عباس IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    4 1
    چه کار خوبی نظرتون چیه تحریم عمره رو برداریم در جواب این کار مثبت عربستان ما که همیشه کاسه داغ تر از اشیم
  • مرگ بر وهابی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    2 0
    این سگ وهابی عمرا جرات نداشت امضا کنه. اصلا نباید کسی مسانجیگری میکرد. خودش مثل سگ یه دست و پای شیخ نمر میافتاد که دزخواست عفو بده اونم تایید کنه. خدایا ببین همسایگان پیامبر چه یاجوج و ماجوجهایی بودن. ابوسفیان و ابو جهل و ایی لهب و ......
  • علوی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    2 0
    بخدا این بهترین خبری بود که امشب خواندم خدا را شکر که یک مومن بی گناه نجات پیدا کرد از شر این مشرکین
  • هموطن IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    منهم بانظر علی اقا ایرانی موافقم چون انها میفهمیدن اعدام شیخ نمر مبارز اتش زیر خاکستر خواهد بود که دودمان ال سعود وال یهود را به باد سیاه خواهد داد
  • بصیرت و بیداری IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    2 1
    عربستان وجود اینو نداره شیخ نمر رو اعدام کنه حالا عینه منجلاب یمن که دارن توش غرق میشن دنباله فرشته نجات میگردند که از دوش خودشون انداخته باشن توانایی اعدام شیخ نمر رو نداشتن و بگن ما نیت داشتیم اما برای احترامی که به فلان شخص یا فلان جا که داریم از اعدام صرف نظر کردیم . در جنگ یمن هم عینا دنباله شخصی گروهی میگردن که مثلا به واسطه اون شخص به جنگ پایان بدند,هرچند میدونند بازنده میدون هستند . ملت ما بیدارند گول سیاه بازی رو نمیخورند
  • جوادي IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    1 1
    در خباثت وهابي ها جاي هيچ ترديدي نيست و اينكه آنها ذاتا آدمكش هستند . اما خدا نيز قول داده كه در قلب مومنين سكينه و آرامش و در قلب كفار و مشركين رعب و هراسي دائمي قرار خواهد داد . نجات شيخ نمر از دست اين جنايتكاران را فقط بايد تفسير مفاهيم فوق دانست .