قدس آنلاین – سبزوار : معاون طب سنتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : هم اکنون ۱۷ رشته محل تربیت دکتری تخصصی طب سنتی در کشور در حال فعالیت است .

سلامتکده طب سنتی  در سبزوار تاسیس می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دکتر محمود خدادوست  که درجمع خبرنگاران سبزوار سخن می گفت با بیان اینکه رویکرد این وزارتخانه در راستای ارتقا سلامت مردم سازماندهی و ساماندهی خدمات طب سنتی در سطح کشور است افزود :طبق این رویکرد آن دسته از افرادی که خارج از ضوابط فعالیت می کنند ساماندهی و سازماندهی می شوند .

وی با اشاره به افراط و تفریط های حوزه طب سنتی ادامه داد:  در مراکز طب سنتی دانشگاهی که تحت تولیت و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و متخصصین طب سنتی است برخورد ایجابی می شود تا مردم به خدمات ایمن دسترسی یابند .

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته طب سنتی در هشت رشته محل داروسازی سنتی و هشت رشته محل تاریخ پزشکی و میراث مکتوب در حال تحصیل هستند  اضافه کرد : از مجموع 20 شهرستانی که در آنها سلامتکده طب سنتی مستقر هستند دو شهرستان در استان خراسان رضوی و یک شهرستان در استان فارس رشته محل طب سنتی ندارند .

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یاد آورشد : وجود سلامتکده و مرکز تحقیقات طب سنتی در دانشکده علوم پزشکی سبزوار ظرفیت خوبی را برای اختصاص این کد رشته فراهم می کند.

خدادوست تصریح نمود : جزء مصوبات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است که یک سلامتکده تیپ طب سنتی با معماری سنتی ایرانی اسلامی با متراژ 1600 مترمربع در سبزوار با هزینه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاسیس شود .

وی در عین حال گفت : با راه اندازی این سلامتکده در شهرستان سبزوار و مجوز هیات منای دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و با هماهنگی های صورت گرفته می توان خدمات این سلامتکده را در شبکه بهداشت و درمان یکی از شهرستان های تحت پوشش دانشگاه به صورت پایلوت ارائه کرد. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.