قدس آنلاین – سبزوار : معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت : با همت دولت یازدهم راه آهن سبزوار - خوشاب تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات ریل گذاری راه آهن سبزوار از سال آینده و به صورت فاینانس اجرا خواهد شد

احمد برادران در حاشیه بازدید از خط راه آهن سبزوار – خوشاب در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه  از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه ای به این طرح داشته است  افزود : این طرح برای متصل نمودن سبزوار به راه آهن سراسری تهران – مشهد انجام می گیرد و تاکنون نیز دولت از سال 93 تاکنون بالغ بر200 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طول خط راه آهن سبزوار - خوشاب حدود 44 کیلومتر است و در حال حاضر 24 کیلومتر از این طرح زیر سازی ، آماده ریل گذاری و (بالاست) شده است ،ادامه داد : این طرح از ایستگاه سلطان آباد خوشاب آغاز و در منطقه روستای ایزی شهرستان سبزوار به پایان می رسد.

برادران با بیان اینکه ابینه فنی و پل های مورد نیاز طرح مزبور نیز تکمیل و اجرا شده است،تصریح کرد : با توجه به تغییر مسیر طرح به سمت روستاهای ایزی و خیرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار در حال پیگیری رفع مشکلات هستیم .

وی با بیان اینکه حدود 30 هکتار از اراضی زیر کشت روستای ایزی سبزوار در این مسیر قرار گرفته و این امر مورد اعتراض اهالی است، اظهار داشت :برنامه ریزی شده تا بعد از مشخص شدن تمامی مالکان و ارزش گذاری زمین ها و پرداخت هزینه آن ،پروسه تحویل زمین به پیمانکار جهت ساخت ایستگاه انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در سبزوار همچنین با بیان اینکه از سال 89 اعتبارات این طرح به صورت قطره چکانی تامین شده بود ، یادآورشد : عملیات ریل گذاری راه آهن سبزوار از سال آینده و با همکاری یک شرکت چینی به صورت فاینانس اجرا خواهد شد.

وی افزود:با توجه به سیاست های وزارت راه و شهرسازی ایستگاه راه آهن سبزوار نیز در محدوده این شهرستان ساخته خواهد شد.

برادران با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه راه آهن سبزوار بخش مهمی از نیازهای ریلی شهرستان در حوزه انتقال مسافر و انتقال بار برطرف می شود،اظهار داشت : سبزوار از معدود شهرستان های استان است که ظرفیتهای هوایی، جاده و ریلی را در خود جای داده که این موضوع در توسعه اقتصادی استان و شرق کشور نیز موثر است./  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.