قدس آنلاین- تبریز: سرپرست معاونت امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: برای توسعه همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان میز کشور آذربایجان باید تشکیل شود تا فعالان و صادرکنندگان در این میز شرکت کنند.

تشکیل میز تخصصی جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری‌ها

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احمد محمدزاده در دومین جلسه تخصصی کالا و بازارهای هدف صادراتی، با اشاره به دیدار با وزیر امور خارجه هند و مطرح شدن تاسیس شهرک صنعتی مشترک هند در استان، اظهار داشت: استان مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده و با توجه به این مسئله باید قدردان این فرصت‌ها باشیم و از آن به نحو احسن بهره‌مند شویم.

 


وی با اشاره به سفر اخیر استاندار به جمهوری آذربایجان، افزود: با توجه به این مسئله برای توسعه همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان علاوه بر میزهای تخصصی، میز کشور آذربایجان نیز باید تشکیل شود تا فعالان و صادرکنندگان در این میز شرکت کنند.

محمدزاده با بیان اینکه تشکیل میز کشورهای هدف، به نوعی مکمل میزهای تخصصی است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله تشکیل میز کشورهای هدف، باید با اولویت‌بندی انتخاب شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری استان آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: در انتخاب افراد براى حضور در میز کالا و خدمات کشورهای هدف علاوه بر صادر‌کننده بودن و تخصص، تنوع کالا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در توسعه صادرات، بیان کرد: اتاق بازرگانی باید از شرایط ایجاد شده نهایت استفاده را بکند.

در این نشست تشکیل میزهای آذربایجان، روسیه و میزهای تخصصی کشاورزی، صنایع تبدیلی و همچنین میز فرآورده‌های نفتی، پلیمری و شیمیایی به تصویب رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.