دلارام عظیمی:‌چهارشنبه گذشته ماریو مانژوکیچ تک گل برتری یوونتوس مقابل من سیتی را به ثمر رسانده بود...

ارزش گل‌های مهم «مانژوکیچ»

این هفته هم تیم آلگری در ادامه پیروزی‌های سریالی ماه نوامبر با سه گل از سد پالرمو گذشت و یک بار دیگر نام مهاجم کروات در بین گلزنان تیم به چشم خورد. در هر دو بازی مانژوکیچ از ابتدا در ترکیب تیم به میدان رفت.

 تعداد گل‌های زده او در 15 بازی به 6 رسیده اند که این آمار بازدهی قابل توجهی برای یک بازیکن درجه یک محسوب نمی شود. آلگری برخلاف اصرار هواداران یووه که معتقدند، دیبالا و موراتا باید در ترکیب اصلی تیم به میدان روند، همیشه به مانژوکیچ میدان می‌دهد و جالب اینجاست که خود مربی یوونتوس در مورد مهاجم سابق اتلتیکو مادرید گفته که او یک فوق ستاره نیست، ولی نمی‌توان او را یک بازیکن درجه دو نامید. مانژوکیچ این فصل را با گلی که با ضربه سر در سوپرجام مقابل لاتزیو به ثمر رساند، شروع کرد. در بازی رفت برابر منچسترسیتی در لیگ قهرمانان هم پایش به گل باز شد. سپس دو گل دیگر هم یکی مقابل آتالانتا در روز 25 اکتبر و یکی دیگر برابر امپولی به ثمر رساند. مانژوکیچ در لیگ و جام‌های مختلف 12 امتیاز برای یوونتوس کسب کرده و فیزیک بدنی او در خط حمله این تیم یکی از دلایلی است که آلگری را نسبت به استفاده مداوم از او در دیدارهای مختلف ترغیب می‌کند. مانژوکیچ تنها سه بار مقابل کیه وو، اینتر و تورینو روی نیمکت نشسته است و تنها سه بار هم به طور کامل نود دقیقه در زمین مانده و تعویض نشده است.

آلگری برای استفاده از خصوصیات او مهاجم کرواتش را همیشه از ابتدا در ترکیب اصلی قرار می‌دهد. بخصوص که می‌خواهد از قدرت سرزنی او در نبردهای هوایی هم به نفع تیم خودش بهره برداری  کند. ضمن اینکه او در بین مهاجمان یووه از شم گلزنی خوبی برخوردار است. مانژوکیچ در طول دوران فوتبالش تنها دو بار نتوانسته در یک فصل بیشتر از 10 گل برای تیمش به ثمر برساند. یک بار در اولین سال حضورش در لیگ ایتالیا و یک بار دیگر هم در اولین سالی که در بوندسلیگا بازی می‌کرد. وقتی آلگری در برابر پالرمو و مطابق معمول همیشه او را تعویض کرد، ابتدا سرش را تکان داد و سپس لنگ لنگان از زمین بیرون رفت. او مسلماً خوشحال نبود. اما خودش خیلی خوب می‌داند که در ذهن آلگری نسبت به موراتا و دیبالا اولویت دارد. در حال حاضر مهاجم اسپانیایی و آرژانتینی ذخیره‌های یکدیگر هستند. و اگر مانژوکیچ به گلزنی ادامه دهد، حتی اگر گل‌های زیادی نزند، تا وقتی که گل‌هایش برای یووه اهمیت دارند، هواداران به فیکس بازی کردن او اعتراض نمی کنند. شاید هم آن‌ها کم کم سوپرماریو تیم خود را دوست داشته باشند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.