1- ساماندهی عوامل آموزشی (دانشآموز، کلاس، نیروی انسانی) و برنامه توسعه سنواتی سال تحصیلی 95-94 با دو راهبرد اساسی، مدیریت تشکیل کلاس و استفاده بهینه از منابع انسانی، تدوین و به اجرا درآمده است. هدف اصلی ساماندهی و توسعه سنواتی افزایش پوشش تحصیلی و توسعه امکان دسترسی به خدمات آموزشی و پرورشی است. بنابراین با رعایت مفاد مندرج در شیوهنامه ساماندهی و برنامه توسعه سنواتی سال تحصیلی پیش رو در سرجمع حق التدریس کشوری کاهش وجود خواهد داشت. 2- با توجه به تغییر جمعیت دانش آموزی در دورههای ابتدایی و متوسطه، انباشت دانش آموزان در دوره ابتدایی و کاهش آنها در دوره متوسطه، این وزارتخانه با مازاد نیرو در دوره متوسطه و کمبود نیرو در دوره ابتدایی مواجه شده که به همین خاطر و با مجوز شورای عالی اداری مبادرت به استفاده از معلمان دوره متوسطه در دوره ابتدایی نموده است که از یک سو باعث جبران کمبود نیرو در دوره ابتدایی و از سوی دیگر کاهش نیروی مازاد شده است. لازم به ذکر است باقی مانده بسیاری از کمبودهای مناطق کشور با جذب نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی، جذب سرباز معلم به صورت غیرموظف مرتفع گردیده است. 3- ضمناً در سالهای آتی با استخدام نیروهای جدید در بدنه آموزش و پرورش بتدریج این کمبود در تمامی مقاطع تحصیلی مرتفع خواهد شد.
۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: 325749
در پی چاپ مطلبی در تاریخ ۲۹/۷/۹۴ با عنوان «کمبود معلم و کاهش حق التدریس چه منطقی دارد؟» جوابیهای از سوی مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ارسال شده که در ادامه میآید: ...
نظر شما