سینا واحد - از آن لحظه تاریخی شگفت‌آفرینی که جابر انصاری، در نخستین اربعین خون حسین(ع) آفرید و تمامیت دشت کربلا را در آغوش غمبارش نشاند و در برابر چشمان شاهد آسمان، ...

اربعین ؛ ظهورستاره فروزان  در روابط انسانی

جبهه سالخورده را بر تربت معطر حسین گذارد، آواز اربعین حسینی، از همه دشت‌ها عبور کرد و از همه کوه‌ها بالا رفت و همه پرندگان زمین را شاهد گرفت، که «قدرت اربعین» روزی همه ساکنان زمین را دربر خواهد گرفت و «الفت حسینی» فاصله‌های انسانی و نژادی و زبانی را، که بستر خشونت ها و سلطه‌جویی‌های پایان‌ناپذیر گشته است، نابود خواهد کرد و ادراک بشری را توسعه خواهد داد، تا جامعه و تمدن بشری، آماده درک نویی از «الفت انسانی» شوند.

همانطور که «حسین» قدرتمندترین مفهوم و معنا و کلمه‌ حق دوستی و ولایت‌خواهی در طول تاریخ 1400 ساله گذشته شده است، و هیچ مفهوم و نام و کلمه دیگری، از آن سبقت نجسته است؛ از ستیغ محبوب قله اربعین حسین، قدرت عاطفه‌ای طلوع خواهد کرد، که همه دشت‌ها و بیابان‌های سرسخت جغرافیای ناهموار روح و ذهن بشری را تصرف نموده و جامعه و تمدن آدمیان را به سوی یک دگرگونی ناباورانه، ترغیب و تشویق خواهد نمود تا زمین و ساکنان بازیگوش و خشونتگرش را از تبعیت و پذیرش عاطفی «گوساله‌طلایی» پرسروصدا و اغواگر امپراتوری رسانه‌ای جهان، که بیش از چهارصدسال است که بر تخت ولایت پیامبران تکیه زده، نجات دهد!

اندیشه «الفت حسینی» در حال گسترش و پیشروی است سیستم و گروه مدیریت جهانی رسانه‌ای برای حراست از مرزهای ذهنی و جغرافیای روحی مشتریان و هواداران «گوساله طلایی» لیبرالیزه و «لایسیته» شده و نه ‌تنها در هراسند و آن را تهدیدی جهانی، تلقی می‌کنند؛ بل به مقابله و ستیز استراتژیک رسانه‌ای پرقدرت و دامنه‌دار برخاسته‌اند! و این‌گونه‌ها شد، که «قاهره» انتخاب گشت، تا دیده‌ها و چشم‌ها را شکار کند و نگذارد دیده‌ای با تلألو جذاب و سحرآمیز ترانه‌ «الفت حسینی» که از اقیانوس «اربعین» حسین و حسینیان فوران می‌کند، تماس برقرار کند! زیرا ترانه «الفت حسینی» تاریخچه‌ ذهن و روح و شخصیت آدمی را زیرورو می‌کند و از چنگال پرقدرت وسوسه‌های تاریخی ضعیف‌کننده و ذلت‌بار بسرعت نجات می‌دهد.

از آن‌رو- که «قاهره» قدرت توزیع فرهنگی برتری در منطقه آفریقای مسلمان دارد- انتخاب می‌شود تا در روز «اربعین» مسابقه معروف خوانندگان عرب‌زبان را پخش کند و دلارهای نفتی بی‌شمار را بر سر خوانندگان برنده بریزد.

این اقدام، یک تلاش حسابگرانه و دقیق استراتژیک رسانه‌ای است! برای «پوشش انداختن رسانه‌ای»، روی واقعه‌ بزرگ و خبر تکان‌دهنده‌  راهپیمایی «اربعین»، که شنیده و دیده نشود و آرامش جوامع و تمدن «مدیترانه‌ای-آفریقایی»، از رخنه‌های عاطفی یک دعوت طوفان‌آفرینانه، مصون بماند.

از آن جهت که «باطن اربعین» جذابیت‌های شگرف فرازبانی و فرانژادی دارد و می‌تواند حمل‌کننده قدرتمندی برای انواع دعوتنامه‌های جهانی باشد و بزرگ‌ترین تهدید رسانه‌ای به معنای عام و تمام برای تمدن جهانی سلطه‌گران لیبرال و ارزش‌های برآمده از آن، محسوب می‌شود.

و این‌گونه‌ها می‌شود که «لندن» هم، همسایه استراتژیک «قاهره» می‌گردد، و یکی از برنامه‌های صددرصد استراتژیک رسانه‌ای را در حوالی ساعات «اربعین» پخش می‌کند. برنامه یا اقدام رسانه‌ای دختر زیبای جهان، یا «انتخاب شایسته‌ترین دوشیزه...»؛ که برنامه‌ای قدیمی، نفوذگرانه، پرمخاطب و آکنده از تجربیات روان‌شناسانه‌ سلطه‌ورزی تصویری است و شگفت آنکه در پایان این اقدام رسانه‌ای، کاری می‌کنند که نسل جوان جامعه هند هم با رغبت بیشتر بدان نگاه کنند و دعوتنامه‌شان را بپذیرند!

دنیای امروزین را بی‌هیچ تردیدی قدرت‌های رسانه‌ای اداره می‌کنند و غفلت از اقدامات رسانه‌ای استراتژیک تمدن غربی، غفلت از جنگ علیه «حسین» و «کربلا» و خطر ولایت حسینی در حال و آینده تحولات تاریخ بشری است.

«اربعین» امسال، نشان داد که «اقیانوس پیمای الفت حسینی» به حرکت درآمده است! و نیازمند سازماندهی و چتر تبلیغاتی فرامنطقه‌ای می‌باشد. «اربعین» جدید، یک راهپیمایی دینی ساده و مقدس نیست که دوربین خبر از یک محل شلوغ، یا یک محل نزدیک حرم، گزارشی تنظیم کند و تمام و سپس پایان ... .

«اربعین» امسال امام حسین(ع)، برای هر جامعه‌شناس و روان‌شناس و سیاست‌شناسی و برای هر متفکر واقع‌گرایی، ظهور یک «سیاره فروزان پرقدرت» در کهکشان مناسبات و ارتباطات یأس آور و ناشادکننده جوامع انسانی، و روابط بین‌المللی است؛ «سیاره‌ای، که می‌رود تا بر پیشانی مه‌آلود تاریخ آینده بشری بنویسد؛ «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.