مدیر رادیو سراسری معارف از تمهیدات گسترده این رسانه دینی در گرامیداشت اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

تدارک گسترده رادیو معارف برای اربعین حسینی و دهه آخرصفر

به گزارش قدس آنلاین،  مجتبی تونه‎ای مدیر رادیو معارف از تمهیدات گسترده این رسانه دینی در گرامیداشت اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر خبر داد و اظهار کرد: برنامه اذان گاهی «به رنگ خدا» در بخشی با عنوان «قدم به قدم تا اربعین» ضمن تشریح آداب زیارت و پیاده روی اربعین و فضائل این حرکت ارزشی، اهداف و پیام‌های آیین باشکوه پیاده روی اربعین و تأثیر آن در تقویت همبستگی و اراده دینی عاشقان ثارالله را تبیین می‌کند.

برنامه زنده «مهربان باشیم» نیز که هر بامداد در ساعت 7 از رادیو معارف پخش می‌شود با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی مسئول امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و عتبات، به طرح و بررسی ابعاد اخلاقی و امنیتی مراسم پیاده روی اربعین حسینی می‌پردازد.

مدیر رادیو معارف با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی برنامه «نجوای عاشقان» به پخش زیارت اربعین اختصاص یافته است، افزود: برنامه «خانه مهر» از گام‌های بندگی در زندگی در پرتو تربیت حسینی با مخاطبان سخن می‌گوید. برنامه «فقه پویا» با موضوع اختصاصات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و برنامه «اندیشه‌ها» نیز با انعکاس نشست «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» به تبیین ابعاد گوناگون نهضت عاشورا می‌پردازند.

تونه‌ای گفت: ویژه برنامه «چلچراغ اشک» برای پخش در شب اربعین حسینی تدارک دیده شده است و کار‌شناسان در این ویژه برنامه به چگونگی بازگشت کاروان اهل بیت (ع) به مدینه و تحلیل اتفاقات و واکنش‌های مردم می‌پردازند. همچنین پیامدهای سیاسی اجتماعی پس از واقعه عاشورا مانند رسوایی بنی‌امیه، قیام توابین، توجه بیشتر مردم به اهل بیت (ع) و تاثیر قیام و شور حسینی در عصر حاضر و انقلاب‌های مردمی از موضوعاتی است که در این ویژه برنامه مطرح خواهد شد.

مدیر رادیو معارف با بیان اینکه ویژه برنامه زنده «اربعین خورشید» در روز اربعین حسینی از این رسانه دینی پخش می‌شود افزود: در این ویژه برنامه ابعاد نخستین اربعین حسینی و فلسفه و فضایل تعدد زیارت امام حسین (ع) مطرح می‌شود. تبیین فضیلت زیارت اربعین و نقش دنیاگرایی و دنیازدگی در گمراهی مردم با محور شرح زیارت اربعین از موضوعات دیگر برنامه «اربعین خورشید» است.

وی خاطر نشان کرد: گزارشگران اعزامی رادیو معارف به کربلا در این ایام با برقراری ارتباط زنده و مستقیم، حال و هوای زائران در مسیرهای پیاده روی به سمت کربلا را منعکس می‌کنند و به پوشش مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی می‌پردازند.

مدیر رادیو معارف در ادامه به تشریح ویژه برنامه‌های ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) پرداخت و گفت: ویژه برنامه «غریبانه» در سه شب آخر ماه صفر به مصادیق «ما اتیکم الرسول فخذوه و ما نهاکم عنه فانتهوا» می‌پردازد. این ویژه برنامه در شب اول مباحث مرتبط با زندگی مومنان را طرح و بررسی می‌کند. نگاه منظومه‌ای به رفتارهای دینی و ماهیت زندگی مومنان، رعایت حقوق پیامبر و انس با دو امانت گرانبهای حضرت، همچنین تأسی به پیامبر و اهل بیت در رفتارهای فردی، اجتماعی و خانوادگی از موضوعاتی است که در این ویژه برنامه مطرح خواهد شد.

ویژه برنامه «غریبانه» در شب دوم به جریان‌شناسی و تحلیل اوضاع اجتماعی فرهنگی عصر امام حسن مجتبی (ع) با تأکید بر درس‌ها و عبرت‌های امروزی اختصاص دارد.

این ویژه برنامه در شب شهادت حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع) به اقدامات حضرت به منظور اصلاح سبک زندگی دینی و نفی الگوهای غیردینی خواهد پرداخت.

مدیر رادیو معارف در خاتمه با اشاره به تدارک ویژه برنامه «روضه خورشید» برای پخش در صبح روزهای پایانی ماه صفر تصریح کرد: موضوع کلی این ویژه برنامه تبیین مظلومیت‌های پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در عصر خود و عصر حاضر است.

راه‌های کسب معرفت درباره پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام و رعایت حقوق آن بزرگواران توسط امت اسلام و همچنین عمل به سفارش‌های معصوم از موضوعاتی است که در ویژه برنامه «روضه خورشید» مطرح خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.