قدس آنلاین - ایلام: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: از ابتدای آذرماه جاری تا کنون بیش از ۴۳ هزار و ۸۰۰ زائر اربعین در کمپ های هلال احمر ایلام اسکان داده شده اند.

اسکان بیش از ۴۳ هزار نفر در کمپ های هلال احمر ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمد سلیمانی با بیان اینکه بیش از 33 هزار و 500 نفر از این زائران در مهران و مابقی آنها در شهر ایلام اسکان داده شده اند، اظهارداشت: دو اقامتگاه موقت در جمعیت هلال احمر و ورزشگاه مهران و پنج مسجد این شهرستان برای اسکان زائران مجهز شده و علاوه بر این در پی حجم گسترده زائران، اردوگاهی با ظرفیت یک هزار نفر در شهر مهران برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه مسجد علی ابن ابیطالب(ع) و سرسرای ورزشی شهدای میمک ایلام برای اسکان زائران از سوی هلال احمر تجهیز و راه اندازی شده است، افزود: این اقامتگاه ها به امکانات مورد نیاز اسکان از جمله موکت و پتو تجهیز شده و اسکان تا زمان حضور زائران در مرز مهران ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام به استقرار گروه های امدادی در جاده های مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان بویژه جاده ایلام – مهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 10 تیم امدادی در جاده ایلام – مهران مستقر شده و هر هشت تا 10 کیلومتر از طول این مسیر را پوشش می دهند.

محمد سلیمانی همچنین از استقرار 20 تیم امداد موتوری هلال احمر در پایانه مرزی مهران خبرداد و بیان داشت: این تیم ها با هدف سهولت در امداد رسانی علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی حجم تردد بالای زائران در نقاط مختلف استان ایلام، 25 گروه امدادی هلال احمر استان در جاده های دهلران، دره شهر، ملکشاهی، شباب، قلاجه و مهران مستقر شده اند، ادامه داد: افزون بر این تیم های امدادی، بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در پایانه مرزی مهران مستقر شده تا در صورت نیاز نسبت به ارائه خدمات امداد هوایی اقدام کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از امداد رسانی به 26 حادثه رانندگی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی توسط امدادگران این جمعیت خبرداد و تصریح کرد: این تعداد حادثه از 30 آبان تا امروز در مسیرهای مواصلاتی استان رخ داده و در این حوادث در مجموع 155 نفر مصدوم شدند و متأسفانه 12 نفر هم جان باختند.

محمد سلیمانی یادآور شد: سه مورد از این حوادث مربوط به 24 ساعت گذشته بود که 17 مصدوم داشت. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.