قدس آنلاین – یزد : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از کاهش چشمگیر نرخ جرائم در استان یزد در ۶ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش چشمگیر نرخ جرائم در استان یزد در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید علی اصغر رفاهی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار داشت : با تلاش های صورت گرفته در استان 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در آمار تلفات درون شهری ،کاهش 89 درصدی را شاهد هستیم که این مهم ناشی از اقدامات بسیار خوب پیشگیرانه از قبیل نصب علائم راهنمایی و رانندگی ، نصب دوربین های ثبت تخلفات و پاره از برنامه ریزی های جامع آموزشی در این زمینه بوده است.

وی به کاهش 21 درصدی جرم سرقت و کاهش 37 درصدی کلاهبرداری در استان اشاره کرد و افزود : استان یزد کاهش 32 درصدی جرائم منافی عفت و کاهش 51 درصدی فرار زنان و دختران از خانه را نیز شاهد بوده است واین توفیق را می توان مرهون برنامه ریزی و همکاری سایر دستگاه ها و احساس مسئولیت فرا قوه ای در موضوع پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی قلمداد کرد.

معاون دادگستری استان خاطرنشان ساخت : در موضوع پیشگیری از وقوع جرم نقش همه دستگاه ها مشخص و وظایف بیان شده است که باید با یک هماهنگی کامل و همگرایی اثر بخش ، برنامه های تدوین شده را پیش برد.

وی تصریح کرد : در قانون اساسی به عنوان مهمترین قانون کشور محوریت و مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه نهاده شده است و از آنجا که موفقیت در طرح ها وبرنامه های پیشگیرانه نیازمند عزم جدی و فراگیر همه دستگاه ها و نهاد هاست این قوه از سال آینده مطالبه گری نیز خواهد کرد و دستگاه ها باید بتوانند از عملکرد خود در موضوع پیشگیری که بر عهده آنان نهاده شده است دفاع نمایند.

رفاهی افزود : تمام تلاش و همت این مجموعه بر این است که برنامه ریزی های انجام شده فقط خلاصه در دستورالعمل ها و جلسات نگردد و به طور کامل عملیاتی گردد.

شایان ذکر است چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرائم استان با موضوع تشکیل کارگروه عملیاتی نمودن آیین نامه حمایت بعد از خروج معتادین با دستگاه های ذیربط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه مصوب شد طرح پژوهشی مشترکی توسط دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یزد و با کمک معاونت اجتماعی استانداری یزد در خصوص و دلایل کندی روند اجرایی نمودن این آیین نامه و یافتن راهکاری مناسب جهت تسریع در عملیاتی شدن آن انجام گیرد و نتیجه اعلام گردد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.