قدس آنلاین - یزد: رييس پليس فتا استان يزد به شهروندان و والدين در رابطه با پيامدهاي استفاده نادرست نوجوانان و جوانان ازشبکه هاي اجتماعي تلفن همراه هشدار داد.

مراقب پيامدهاي استفاده نادرست نوجوانان و جوانان ازشبکه هاي اجتماعي تلفن همراه باشيد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سرهنگ"حسين رضايي"در اين خصوص اظهارداشت :در حال حاضر شاهد تنوع و گسترش شبکه‌هاي اجتماعي و به خصوص نرم افزارهاي تلفن همراه هستيم که اين امر در کنار امکاناتي که در اختيار کاربران فضاي مجازي قرار مي دهد، متأسفانه موجب سوء استفاده برخي از بزهکاران از اين فضا براي ترويج بي‌بند ‌و‌ باري شده است.

وی افزود: اين شبکه‌هاي اجتماعي موبايل به سرعت تبديل به نوعي اعتياد ميان بسياري از نوجوانان و جوانان شده و برخي از آسيب‌هاي اجتماعي را تشديد کرده است. بسياري از پيامدهاي حضور دائمي ‌اين شبکه‌ها در زندگي‌ افراد آنقدر عميق است که مي‌تواند منجر به ناکامي افراد در زندگي روزمره خود شود.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: در صورتي که استفاده از شبکه هاي اجتماعي فضاي مجازي آگاهانه نباشد، تهديدات آن مي تواند به مراتب بسيار پررنگ‌تر از فرصت‌هاي آن باشد، چرا که وقتي فرد دچار اعتياد به حضور در اين شبکه‌هاي مي‌شود و زمان زيادي از شبانه‌روز خود را در در اين فضا مي‌گذراند و به طبع آن حضور خانوادگي و اجتماعي فرد دچار اختلال شده و جاذبه دنياي مجازي بر دنياي واقعي‌اش غلبه مي‌کند.

رضایی خاطرنشان ساخت : يکي از عوارض و آثار منفي اين نوع شبکه ها روابط نامناسب اخلاقي بين کاربران است. معمولا شبکه‌هاي اجتماعي ابزارها و امکاناتي را در اختيار کاربران خود قرار مي‌دهند که تصاوير، ويدئوها و اطلاعات خصوصي خود را در صفحه‌ي شخصي خود قرار دهند.

رييس پليس فتا استان يزد افزود: مشکلاتي از قبيل ساخت پروفايل‌هاي تقلبي در شبکه‌هاي اجتماعي و فقدان امکان کنترل آن‌ها به علت حجم زياد اين هرزنامه‌ها، باعث مي‌شود که افرادي با پروفايل‌هاي تقلبي به شبکه‌هاي اجتماعي وارد شوند و با ورود به حريم‌هاي خصوصي افراد مدنظر، تصاوير و اطلاعات آنان را به سرقت برده و اين اطلاعات را در اينترنت منتشر کنند.

سرهنگ رضايي در همين راستا از شهروندان به خصوص از والدين خواست تا با حفظ هوشاري و رعايت هشدارهاي ارائه شده از سوي پليس، بر استفاده فرزندان خود از فضاي مجازي نظارت لازم را داشته و قبل از استفاده از ابزار، يا تامين آن براي فرزندان خود از آسيب هاي آن و راههاي کاهش اين آسيب ها آگاهي کافي داشته باشند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.