چین هم اکنون بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای درجهان است و در آینده نیز برای مدت طولانی، این جایگاه را حفظ خواهد کرد.

چین بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای درجهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صدا و سیما، با توجه به آنکه هم اکنون نشست آب و هوایی پاریس برگزار شده است درگزارشی به موضوع آلودگی هوا در چین پرداخت و اعلام کرد این کشور از نظر تولید گاز کربنیک هم اکنون جایگاه نخست جهان را در اختیار دارد.
در پکن غلظت آلاینده های هوا از حد توصیه شده، 15 برابر بیشتر است به همین علت وضع هشدار نارنجی در این شهر اعلام شده است. از اول امسال تاکنون نخستین بار است که سطح هشدار درباره آلودگی هوا در این شهر تا این حد افزایش می یابد. مقامات این کشور به ساکنان پایتخت توصیه کرده اند رفت و آمدهای خود در شهر را تا بیشترین حد ممکن کم کنند. از بیماران تنفسی و افراد سالخورده نیز درخواست شده است از خانه بیرون نیایند.
یک شهروند چینی ساکن پکن می گوید هوا در شهر آنقدر آلوده است که تنفس کردن هنگام صبح دشوار است.
شانگهای دیگر شهر بزرگ و پرجمعیت چین نیز در مه غلیظی از آلودگی فرو رفته است. در چین با فرارسیدن فصل زمستان با توجه به آنکه مصرف سوخت های فسیلی در آن به شدت بالا می رود،میزان آلودگی به شدت افزایش می یابد.
 یک زن چینی در همین باره می گوید ما مشکل ریوی داریم و هنگامی که هوا به شدت آلوده به دود و غبار می شود دخترم به شدت سرفه می کند.
چین با توجه به این شرایط، اکنون بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان است و در آینده نیز برای مدت طولانی، از بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه ای باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.