معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: تکریم و احترام به زائر باید در عمل اجرایی شود و در راستای آن باید طرح ها و سیاست هایی را اجرا کرد که بازخورد آن مشهود باشد.

  تکریم زائر باید در عمل اجرایی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی در همایش «توفیق خدمت، تکریم زائر» که با حضور جمعی از خدام و خدمتگزاران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) درسالن اجتماعات روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: تکریم زائر با حرف زدن ممکن نیست.
وی در این همایش که توسط مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی در راستای خدمت رسانی موثر به زائران در دهه آخر ماه صفر برگزار شد، با اشاره به دغدغه اصلی زائران گفت: دغدغه اصلی زائران زیارتی توام با آرامش است و این وظیفه ماست که با برنامه ریزی های صحیح امنیت، آرامش و رفاه را برای زائران بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ارمغان بیاوریم.
منبتی ضمن تاکید بر اخلاص نیت و عمل در ارائه خدمات به زائر گفت: باید در برخی از رفتارهای خود در ارتباط با زائر تجدید نظر کنیم و تکریم زائر را مرتب به خود یادآور شویم.
وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در سطوح مختلف تحصیلات و مقام های دولتی و کشوری در جمع خدام گفت: خدمت باید صادقانه و صرفاً برای رضایت حضرت رضا(ع) باشد و نباید به خاطر تامین نظر دیگران وارد این جمع شد.
سید خلیل منبتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توجه به جامعه بزرگ خانواده رضوی گفت: در مجموعه اماکن متبرکه 30 هزار نفر در بخش های مختلف مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند که با احتساب خانواده این بزرگواران، بخش چشم گیری از جمعیت مشهد را به خود اختصاص می دهند.
وی افزود: بر این اساس داشتن الگوی رفتاری و اخلاقی مناسب امری ضروری است و باید توجه داشته باشیم که ما منتسب به این دستگاه معنوی هستیم و رفتار ما باید الگوی رفتاری برای دیگران باشد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه سخنان خود به اعزام 214 خادم رضوی به عتبات عالیات برای خدمت رسانی به زائران حسینی اشاره کرد.
وی با تقدیر از عنایت ویژه آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت عظمای آستان قدس رضوی و حمایت هایمهندس عزیزیان؛ قائم مقام ایشان، تصریح کرد: 32 تریلر و کامیون حاوی بسته های مواد غذایی اهدایی آستان قدس رضوی که در شرکت‌های وابسته به این آستان مقدس تولید شده، وارد کشور عراق شده اند که در 4 موکب این آستان مقدس و سایر موکب‌های مسیر راهپیمایی توزیع خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.