نیروهای امنیتی عراق در سه روز گذشته تاکنون دستکم ۱۰ حمله تروریستی را به زائران حسینی در مناطق جنوبی و شمالی بغداد ناکام گذاشتند.

ناکامی دستکم ۱۰ حمله تروریستی به زائران امام حسین (ع) در جنوب و شمال بغداد

 به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندهی عملیات بغداد دیروز دوشنبه از قتل چهار انتحاری که کمربندی انفجاری به خود بسته و در صدد حمله به زائران حسینی بودند، در مناطق مختلف بغداد خبر داد.
براساس منابع خبری این چهار فرد انتحاری در مناطق 'الشعب' ، 'السیدیه' ، 'حی الجهاد' و 'اللطیفیه' در شمال و جنوب پایتخت عراق به دست نیروهای امنیتی عراق پیش از اینکه موفق به عمل تروریستی خود شوند، به هلاکت رسیدند.
از طرفی سایت خبری 'خبرگزاری مستقل عراق' اعلام کرد که نیروهای امنیتی دیروز دوشنبه موفق به قتل یک انتحاری دیگر در منطقه 'کویریش' در جنوب بغداد شدند و نوشت : این انتحاری پیش از اینکه موفق به حمله علیه زائران حسینی شود ، به وسیله نیروهای امنیتی عراق به قتل رسید.
همچنین سازمان مبارزه با تروریسم عراق امروز موفق شد که در منطقه 'اسکندریه' واقع در شمال استان بابل یک باند تروریستی را در یک عملیات پیش دستانه با مقادیری مهمات و بمب بازداشت کند.
براساس بیانیه این سازمان که امروز سه شنبه منتشر شد این عده قصد کارگذاشتن این بمب ها را در مسیر حرکت زائران حسینی داشتند که بازداشت شدند و به مکان امنی جهت بازجویی با آنها انتقال داده شده اند.
نیروهای امنیتی همچنین امروز به سایت خبری 'الموقف عراق' گفتند که یک فرد مسلح را که قصد کارگذاشتن بمب در مسیر زائران حسینی در منطقه 'اسکندریه' در شمال بابل داشت ، بازداشت کردند.
از طرفی رییس پلیس استان واسط امروز از بازداشت یکی از تروریست های خطرناک در مناطق شمال این استان خبر داد و گفت که این فرد متهم به عملیات تروریستی مختلف در واسط است.
سرلشکر 'قاسم راشد زوید' در اظهاراتی خبری بدون ذکر نام این تروریسم بازداشت شده افزود که فرد بازداشت شده در شهرستان 'الصویره' در شمال واسط بازداشت شده و به همراه او مقادیر زیادی مهمات و بمب و نارنجک کشف و ضبط شده است.
همچنین نیروهای امنیتی عراق موفق به شناسایی و خنثی کردن یک کمربند انفجاری در نزدیکی پالایشگاه 'الدوره' که از محورهای عبور زائران حسینی است، خبر دادند.
یک منبع امنیتی روز سه شنبه به سایت خبری 'الفرات نیوز' گفته است که نیروهای امنیتی عراق بعد از شناسایی این کمربند انفجاری ، اقدام به خنثی کردن آن کردند.
پیش از این نیز نیروهای امنیتی عراق در یکشنبه گذشته یک فرد انتحاری که قصد حمله به زائران حسینی داشت را در منطقه 'المحمودیه' در جنوب بغداد به هلاکت رساندند.
محور عبور زائران حسینی از بغداد به سمت کربلا به دلیل عبور از مناطق حضور باندهای تروریستی ،معمولا زائران در طول سنوات گذشته در معرض تهدید و حملات تروریستی قرار می گرفتند اما هرسال به جای کاستن از تعداد زوار ، سال به سال بر تعداد آنها افزوده شده است.
فرماندهی مشترک عملیات امنیتی عراق در بیانیه ای به مناسبت اربعین حسینی روز سه شنبه از موفقیت طرح امنیتی ویژه اربعین در تمامی مناطق و بخش ها خبر داد.
این در حالیست که برخی منابع خبری خارجی امروز از حمله انتحاری به زائران حسینی در حومه بغداد خبر دادند که به گفته آنها تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته اما هنوز منابع امنیتی رسمی عراق این خبر را تایید نکرده اند.
البته بغداد امروز شاهد انفجار دو بمب در مناطق مسکونی و تجاری در غرب و جنوب غربی پایتخت عراق بود که باعث کشته شدن دستکم دو نفر و زخمی شدن 10 تن دیگر شد اما این انفجارها در مسیر یا اماکن نزدیک حضور زائران نبوده است.
به گفته منابع امنیتی عراقی، انفجار بمب در یک بازار در 'ابوغریب' در غرب بغداد دو کشته و 6 زخمی برجای گذاشت و انفجار بمب دیگری در منطقه مسکونی 'حی العامل' در جنوب غربی پایتخت دستکم 4 زخمی برجای گذاشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    مرگ بر دایش کثیف