قدس آنلاین – سبزوار : رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام این دانشگاه نیازمند تخصیص اعتبارات است.

تحصیل ۱۵۰ دانشجوی خارجی در مقاطع کارشناسی تا دکترا در دانشگاه حکیم سبزواری

دکترجواد حدادنیا در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار افزود : برای تکمیل طرح های آمفی تئاتر، سالن غذاخوری شماره دو، طرح توسعه دانشکده نفت، تکمیل طرح نیمه تمام دانشکده علوم پایه و سوله ورزشی این دانشگاه حدود 320 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به تحصیل حدود 10 هزار دانشجو در این دانشگاه ادامه داد : 6500 دانشجوی این دانشگاه در مقطع کارشناسی و 3500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه این دانشجویان در 143 کد رشته مختلف تحصیل می کنند اضافه کرد : از این تعداد 50 کد رشته مربوط به مقطع کارشناسی،70 کد رشته مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و 23 کد رشته نیز به مقطع دکترا اختصاص دارد.

حدادنیا با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه افزایش کیفی سطح آموزش در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت : اختصاص گرنت پژوهشی از سوی وزارت علوم به اعضا هیات علمی این دانشگاه از اقدامات مهمی است که در ارتقای شاخص پژوهشی دانشگاه موثر بوده است.

وییادآورشد : گرنت پژوهشی میزان اعتباری است که خارج از سیستم اداری و مالی در اختیار اعضای هیات علمی دانشگاه قرار می گیرد تا بدون دغدغه و خارج از مسائل اداری به پژوهش بپردازند.

وی با اشاره به امضای چند تفاهم نامه در زمینه تبادل دانشجو با دانشگاههای خارج از کشور عنوان کرد: در این راستا چند تفاهم نامه با دانشگاه های تورین ایتالیا، پاریس و لیون فرانسه در زمینه افزایش فعالیت های پژوهشی و تبادل دانشجو منعقد و یا در حال انعقاد است.

وی تصریح کرد : هم اکنون 150 دانشجوی خارجی نیز در دانشگاه حکیم سبزواری در مقاطع کارشناسی تا دکترا در حال تحصیل هستند.

حدادنیا با اشاره به فعالیت مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری از بهمن ماه پارسال اگفت : هم اکنون 10 شرکت دانش بنیان در این مرکز در حال فعالیت هستند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از تعدادی از طرح های پژوهشی آنان باشیم. /  انتهای پیام 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.