قدس آنلاین – رها واعظی: پس از ایجاد نسخه ی بتای دستیار دیجیتالی کورتانا بر روی دستگاه های آندروید، توجه مایکروسافت به سمت پلت فرم گوشی های هوشمند اپل جلب شده است.

راه اندازی نسخه ی بتای تستی کورتانا بر روی iOS آغاز شد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، چندی قبل، مایکروسافت تصمیم گرفت که نسخه ی بتایی از دستیار دیجیتال کورتانا را بر روی دستگاه های آندرویدی اعمال کند.

پس از اجرای موفق آمیز این آزمایش، اکنون مایکروسافت توجه خود را بر روی گوشی های هوشمند اپل با سیستم عامل iOS متمرکز کرده است.

چندی پیش مایکروسافت در انجمن ویندوزی خود، برای دادن امتیاز و ثبت علاقه در خصوص ایجاد نسخه ی تستی کورتانا برای نصب، از کاربران دعوت به عمل آورده بود.

تعداد محدودی از کاربران در این برنامه امتیازات خود را در صفحه ی نظر سنجی ثبت کردند. همین کاربران در حال حاضر قادر به نصب نسخه ی تستی کورتانا می باشند.

همچنین کاربرانی که امتیازات و نظرات خود را در این نظر سنجی ثبت کرده بوده اند، اگر دارای گوشی های هوشمند با سیستم عامل iOS می باشند، می توانند پیش از آنکه برنامه برای همه ی کاربران قابل دسترس شود، آن را بر روی سیستم خود نصب کنند.

در حال حاضر دستیار دیجیتالی مایکروسافت با نام کورتانا، بخش جدایی ناپذیر از ویندوز 10 می باشد. البته هنوز این سیستم، فقط در انگلستان پشتیبانی می شود.

پس از ایجاد کورتانا بر روی سیستم های کامپیوتری، مدیران مایکروسافت تصمیم گرفتند که امکان در دسترس قرار گرفتن این دستیار دیجیتالی را در همه ی مکان ها برای کاربران فرآهم کنند. به این ترتیب امکان استفاده از کورتانا بر روی دستگاه های iOS و آندروید را فرآهم کردند.

در واقع ویندوز 10 و امکانات آن باعث شد که مایکروسافت بتواند خدمات جدید خود را بر روی گوشی های هوشمند غیر مایکروسافتی نیز اجرا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.