قدس آنلاین – رها واعظی: از آپریل سال ۲۰۱۱ تا کنون، اپل و سامسونگ درگیری سختی بر سر حق ثبت اختراع محصولات خود دارند.

ایده های همزمان و اختلافات ناشی از حق انحصاری ثبت اختراع در کمپانی های بزرگ

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، جنگ بین اپل و سامسونگ از سال 2011 بر سر حق ثبت اختراع آغاز شد. در سال گذشته سامسونگ توسط دادگاه آمریکا، متهم به سرقت اختراع اپل شد و بدین ترتیب، دادگاه سامسونگ را ملزم به پرداخت 1.049 میلیارد دلار کرد.

البته سامسونگ تا کنون مبارزات قانونی خود را ادامه داده و توانسته حدود 548 میلیون دلار از میزان جریمه ی خود را کاهش دهد، اما با این وجود هنوز مبلغ زیادی از هزینه یی که باید پرداخت کند باقی مانده است.

سامسونگ تصمیم گرفته است که به جای دعوای حقوقی، با چانه زدن بر سر شرایط پرداخت و یا تصمیم گرفتن برای پرداخت نقدی، کمپانی اپل را مجبور به عقب نشینی کند.

به نظر می رسد که این مناقشه ی طولانی کم کم باعث می شود که دو شرکت از اعتراض برای دادخواهی بر سر حق ثبت اختراع خسته شوند و با هم به توافقات مختلفی برسند.

گفته می شود که سامسونگ مبلغی از میزان تعیین شده توسط دادگاه را پیش از 14 دسامبر به اپل پرداخت کرده است، اما هیچ نشانه یی از اینکه سامسونگ انتقال این مبلغ را از چه طریق انجام داده، به دست نیامده است. البته مطمئنا سامسونگ برای انتقال مبلغ تعیین شده از Apple Pay استفاده نکرده است.

حق انحصاری ثبت اختراع تولیدات تکنولوژی، موضوعی است که این روزها به شدت در بین کمپانی های بزرگ دنیا مورد بحث واقع می شود و گاهی اوقات، به برخی ایده های همزمان و حتی عجیب و غریب در شرکت های مختلفی پرداخته می شود و این همزمانی مشکلات زیادی در بین کمپانی ها ایجاد می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.