قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از " جای خالی «ب.ز»" و "نفت؛ خط مقدم جنگ ایران و عربستان" تا "عبور خاکستری از «پی ام دی»"

آیت الله مکارم شیرازی یادداشتی اختصاصی برای روزنامه "قدس" نوشته اند. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "زیارت ثامن الحجج(ع)؛ افضل زیارات معصومین (ع)"

این روزنامه همچنین؛ سرمقاله خود را به یادداشت اختصاصی "آیت الله صافی گلپایگانی" اختصاص داد. در تیتر این سرمقاله می خوانیم: "امام حسن مجتبی (ع)؛ پیشوای خیرخواهان امّت"

***

یک ایرانی را تهدید نکنید!

روزنامه "قدس" از پاسخ سخنگوی دولت به اردوغان نوشته است. در تیتر این خبر می خوانیم: "نوبخت: به بالاتر از ترکیه گفتیم یک ایرانی را تهدید نکنید"

روزنامه "قانون" هم از "پاسخ قاطع سخنگوی دولت به ادعاهای اردوغان" نوشته است. در تیتر این گزارش می خوانیم: "یک ایرانی را تهدید نکنید!"

قانون به نقل از "نوبخت" می نویسد: "د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر تماس تلفني رئيس‌جمهور و ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وغان، رئيس‌جمهور تركيه نگرانی از انتشار مطالبی راجع به ایشان و خانواد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌شان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر یکی از رسانه‌های ایرانی بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است که رئیس جمهور هم د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر پاسخ به ایشان گفته بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ایران د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌موکراسی حاکم است و رسانه‌ها گاهی چنین مطالبی را منتشر می‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ظرفیت آن وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌."

"وطن امروز" هم در این خصوص تیتر زد: "اظهارات اردوغان سئوال برانگیز است"

این روزنامه می نویسد: " نخست‌وزیر ترکیه نیز ایران را تهدید به آسیب دیدن روابط دوجانبه کرد! «احمد داوود اوغلو» دیروز در نشست گروه پارلمانی حزب عدالت و توسعه (AK) ترکیه از ایران خواست از عقلی سلیم استفاده کند و ادامه داد: «ما از آنها (ایران) وقتی که تمام جهان علیه آنها در سازمان ملل ایستاد حمایت کردیم. ترکیه و برزیل علیه تحریم‌های ایران رأی دادند اما اکنون ایران بخوبی می‌داند که حق با ترکیه است اما حاضر به حمایت از ما نیست»."

***

نفت؛ خط مقدم جنگ ایران و عربستان

روزنامه "شرق" گفت و گویی با نویسنده "کتاب سلاطین نفت" انجام داده است. در تیتر این گفت و گو می خوانیم: "نفت؛ خط مقدم جنگ ایران و عربستان"

در بخشی از این گفت و گو می خوانیم: "ایالات متحده دیگر به نفت سعودی وابسته نیست و این مسئله به آمریکا اجازه می‌دهد آزادی عمل بیشتری در مدیریت اتفاقات منطقه خاورمیانه داشته باشد. این موضوع همان‌طور که در رفتارهای اخیر سعودی‌ها پیداست، آنها را نگران و عصبی می‌کند."

***

عبور خاکستری از «پی ام دی»

روزنامه "جوان" در تیتر یک خود نوشت: "تیم ایرانی با 1+5 برسر قطعنامه شورای حکام به تفاهم رسید"؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "عبور خاکستری از «پی ام دی»"

این روزنامه می نویسد: "بخش‌هايي از پيش‌نويس قطعنامه شوراي حكام، دريچه‌اي را براي طرح مجدد مسائل چالش برانگيز در مورد ايران حفظ كرده است. در ماده 4 پيش‌نويس از مديركل درخواست شده: «مطابق قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد (2015) يا اساسنامه آژانس براي اقدام لازم به شوراي حكام گزارش دهد و به طور موازي در هر زماني مديركل (آژانس) مبنايي منطقي درباره اينكه موضوعي نگران‌كننده وجود دارد، به شوراي امنيت سازمان ملل گزارش بدهد.»‌ اين بند از قطعنامه آژانس به اين معني است كه مديركل آژانس صرف نظر از تعهداتي كه ايران در چارچوب اجراي برجام دارد، در هر موضوعي كه ابراز نگراني داشته باشد، قادر است به طور مستقيم به شوراي امنيت گزارش بدهد.

همچنين در بند 14 قطعنامه آمده است: «مقرر مي‌دارد اين موضوع تا 10 سال بعد از روز تصويب برجام يا تاريخي كه مدير كل گزارش مي‌كند كه آژانس به نتيجه‌گيري كلي درباره ايران رسيده است، دنبال شود، هر كدام كه زودتر فرا برسد.»"

روزنامه "وطن امروز" با طرح این پرسش که: "قطعنامه شورای حکام برای 10 سال آینده ایران چه نقشه‌ای کشیده است؟" در تیتر یک خود نوشته است: "پی ام دی 2"

در این روزنامه می خوانیم: " نه تنها دوران چالش ایران با آژانس خاتمه نخواهد یافت بلکه این چالش، عمیق‌تر و جدی‌تر خواهد شد آن هم در حالی که دست ایران هم برای مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی‌های آژانس و هم برای واکنش نشان دادن به اقدامات خصمانه احتمالی آژانس و کشورهای غربی خالی‌تر و بسته‌تر از گذشته است. این قطعنامه زیرساخت لازم برای هرنوع فشار به ایران را در صورتی که طرف غربی به آن نیاز داشته باشد فراهم می‌کند."

***

جای خالی «ب.ز»

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "جای خالی «ب.ز» در سخنرانی های 16آذر امسال!"

در این روزنامه نوشته شده است: "در مراسم‌های برگزار شده به مناسبت روز دانشجو در برخی دانشگاه‌ها، عده‌ای از مرفهین بی‌درد از لزوم رسیدگی به محرومان گفتند، فتنه گران از قانون شکنی گله کردند و دارندگان پرونده‌های فساد اقتصادی از لزوم مبارزه با فساد دم زدند، وضعیتی که می‌توان گفت جای بابک زنجانی به عنوان سخنران خالی بود!"

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.