قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "کلید در جیب رقیب" و "لغو تحریم ها در دی ماه" تا "حواله رونق به سال ۹۷"

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "کارشناسان می گویند غرب می تواند هر زمان که بخواهد پرونده پی ام دی را باز کند" در تیتر یک خود نوشت: "کلید در جیب رقیب"

این روزنامه می نویسد: " از نگاه منتقدان برجام و محتوای قطعنامه روز سه شنبه شورای حکام، نقاط خاکستری این مصوبه در بندهای چهارم و پایان این ظرفیت را دارند که هر زمان به دلایل سیاسی اراده کشورهای غربی بر متوقف کردن این توافق قرار گیرد به سرعت گسترده شده و کل توافق را تحت تأثیر قرار دهند. البته موضوع بی‌اعتمادی به کشورهای آن سوی این توافق پدیده غریبی نیست و ریشه‌های تاریخی و سیاسی زیادی دارد و بر هم زدن این توافق از سوی دولتمردان آمریکا بویژه در صورت تغییر دولت در این کشور امری ممکن و حتی محتمل است که در این صورت اوضاع به شرایط فعلی باز خواهد گشت، اما برای کشورهای غربی این نکته اهمیت داشت که ابزارهای حقوقی لازم را برای چنین شرایطی تدارک ببینند."

روزنامه "سیاست روز" هم نظر کارشناسان در این خصوص را جویا شده است. در تیتر این مطلب می خوانیم: "ارزیابی کارشناسان از تصویب قطعنامه شورای حکام؛ پی ام دی پایان یافت، اما با استخوان لای زخم"

***

لغو تحریم ها در دی ماه

رئيس جمهور روزگذشته و بعد از پايان يافتن پرونده‌ هسته‌اي ايران در شوراي حكام در صداوسيما با مردم سخن گفت و با بیان اینکه مختومه شدن PMD در روز گذشته پیروزی اخلاقی و سیاسی برای ملت ایران بود، اظهار كرد:‌ موفقیت دیروز در عین حال یک موفقیت بزرگ حقوقی برای ملت ایران بود.

در یکی از تیترهای روزنامه "قدس" از قول "رئیس جمهور" می خوانیم: "وعده دولت به مردم با لغو تحریم ها عملیاتی می شود"

روزنامه "همشهری" هم در تیتر یک خود نوشت: "رئیس جمهور: تحریم ها دی ماه لغو می شود"؛ این روزنامه می نویسد: "روحانی در نطق تلویزیونی: بسته شدن پرونده پی ام دی یک موفقیت و پیروزی بزرگ اخلاقی، سیاسی و حقوقی بود."

"وطن امروز" در یکی از تیترهای خود نوشته است: "تبریک به خاطر موفقیت های پیاپی" این تیتر در زیر گفته "سخنگوی دولت" مبنی بر اینکه "دیدن آثار برجام شاید چند سال طول بکشد!" منتشر شده است.

این روزنامه یادداشتی دارد به قلم "مهدی محمدی" و با عنوان "تبریک ما را هم بپذیرید!"؛ در بخشی از این یادداشت می خوانیم: "اینکه دولت صرفا به این دلیل که آقای روحانی می‌خواهد در انتخابات 96 شانس اول باشد، یا از آنجا که آقای هاشمی و متحدانش تصمیم گرفته‌اند مجلس آینده را به مجمع «وکیل‌الدوله‌ها» تبدیل کنند، تعهداتی را بر کشور تحمیل کرده که آقای هاشمی هم توصیفی بهتر از قطعنامه 598 برای آن پیدا نمی‌کند، چیزی نیست که از حافظه تاریخی این ملت پاک شود. سرمایه گرانبهایی که خون 4 شهید به پای آن ریخته شده، در دستان دوستان مذاکره‌کننده دولت آقای روحانی بدل به توافقاتی شده که اکنون حتی اسرائیلی‌ها هم نمی‌توانند خوشحالی خود را از آن پنهان کنند."

***

حواله رونق به سال 97

روزنامه "کیهان" با بیان اینکه "حواله رونق به سال 97" در تیتر یک خود نوشت: "شعار تدبیر یا سیاست تعدیل؛ دولت کدام مسیر اقتصادی را طی می کند"

این روزنامه می نویسد: " افزایش پی در پی قیمت‌ها تحت عنوان واقعی کردن نرخ، بخصوص قیمت‌هایی که اختیار آنها در دست دولت است، این سوال را در ذهن مردم ایجاد کرده که روند افزایش قیمت‌ها تا چه زمانی ادامه دارد، معیار آن چیست؟ سقف و مرز آن کجاست و در مقابل افزایش قیمت‌ها چه اتفاق تازه‌ای قرار است برای اقتصاد بیفتد؟ ذی‌نفع اصلی این افزایش قیمت‌ها کیست و مردم تاوان چه چیزی را پس می‌دهند؟"

روزنامه "عصرایرانیان" هم به نقل از "نوبخت" نوشته است: "اجرایی شدن برجام سال ها طول می کشد"، وی همچنین گفته است: "نباید توقع مردم را بالا برد"

روزنامه "کیهان" همچنین از "واکنش منفی بازار بورس و ارز به هیاهوی بسته شدن پرونده پی ام دی" می نویسد. این روزنامه نیز می نویسد: "تحلیل واکنش معکوس بازارهای بورس، ارز و سکه به تصمیم آژانس و همچنین اظهارات قابل تأمل سخنگوی دولت مبنی بر پدیدار شدن آثار مثبت برجام تا چند سال دیگر! نشان می‌دهد در پشت پرده برخی تبریک‌ها، اقتصاد کشور اوضاع مطلوبی ندارد."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.