قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "فتح الفتوح۲" و "انتظار برای تدبیر باد و باران" تا "دوستان سوریه کوتاه نمی آیند"

هوا قفل شد، تنفس تعطیل

آلودگی هوا مبحث دیگری است که برخی از روزنامه های کشور به آن پرداخته اند. روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "روزهای خاکستری تهران ادامه دارد" در تیتر یک خود نوشت: "نفسم گرفت از این شهر"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "دولت بالاخره مدارس پایتخت را تعطیل کرد"

در این روزنامه می خوانیم: "عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز از تصمیم‌گیری‌های غلط دولت که باعث تشدید معضل آلودگی هوا شده انتقاد کرد. ابوالفضل قناعتی درباره وضعیت آلودگی هوای پایتخت بیان داشت: اگر دولت و سایر سازمان‌ها درصدی از اعتبارات خود را به سلامتی مردم در راستای کاهش آلودگی هوا تخصیص می‌دادند، اکنون در وضعیت هشدار قرار نداشتیم و نه‌تنها دستگاه‌های دولتی این مهم را انجام ندادند بلکه تصمیم‌های غلط آنها به آلودگی دامن می‌زند که می‌توان به پرداخت وام 25میلیونی خودرو اشاره کرد در حالی که انتظار بود که این پول به حمل و نقل عمومی تزریق شود."

روزنامه "همشهری" هم در تیتر یک خود نوشت: "یلدای آلودگی هوا"؛ در این روزنامه می خوانیم: "کلیه مدارس تهران امروز تعطیل است"، این روزنامه همچنین می نویسد: "تهران تا چهارشنبه این هفته آلوده ترین روزهای خود را تجربه می کند"

روزنامه "روزان" نیز از "حال و هوای این روزهای تهران" می نویسد. این روزنامه به طرح این پرسش پرداخته است: "چه کسی تهران را به این روز انداخت؟" و می نویسد: "شهرداری و دولت همدیگر را متهم می کنند"

روزنامه "قانون" نیز طرحی در این خصوص در صفحه اول خود منتشر کرده است. در تیتر "قانون" در خصوص "آلودگی هوا" می خوانیم: "نفس تهران بند آمد!"

این روزنامه نوشت: "نفس‌ها د‌ر سینه حبس شد‌ه است. وارونگی هوای تهران و تشد‌ید‌ آلایند‌گی هوای شهر، بار د‌یگر د‌ر آستانه زمستان خبر ساز و باز هم تعطیلی تنها چاره آلود‌گی شد‌. قرار گرفتن هوای تهران د‌ر وضعیت اضطرار، اتفاقی است که د‌ر سال‌های اخیر، به د‌فعات رخ د‌اد‌ه و خسارات بسیاری را به شهر تحمیل کرد‌ه است. خساراتی که مستقیما جان و سلامت شهروند‌ان را نشانه گرفته و د‌ر این میان همچنان وعد‌ه‌های کاغذی برای بحران آلود‌گی هوا د‌اد‌ه می‌شود‌."

روزنامه "عصرایرانیان" نیز نوشت: "مقابله با آلودگی هوا، فقط با تعطیلی مدارس!" این روزنامه همچنین به طرح این سئوال پرداخته است: "کدام مرجع پاسخگوی تهدید سلامت مردم است؟"

روزنامه "سپید" که خود را تنها روزنامه پزشکی ایران می داند؛ با بیان اینکه "باز هم در آستانه بحران آلودگی هوا هستیم" در تیتر یک خود نوشت: "یک قدم مانده به وضعیت هشدار"

روزنامه "جوان" هم با بیان اینکه "بی تدبیری مسئولان مرگ و میرها را 20درصد افزایش داد" در تیتر یک خود نوشت: "دولت محیط زیست منتظر تدبیر باد و باران شد"

ابرار: "آلودگی هوای تهران و رسیدن به نقطه زرد باعث تعطیلی مدارس شد"

رویش ملت: "آلودگی هوای تهران بیشتر خواهد شد"

حمایت: "نفس تهران دوباره به شماره افتاد"

جام جم: "هوا قفل شد، تنفس تعطیل"

ایران: "تهران در وضعیت اضطرار"

***

دوستان سوریه کوتاه نمی آیند

روزنامه "سیاست روز" در تیتر یک خود نوشت: "دوستان سوریه کوتاه نمی آیند"؛ در این روزنامه می خوانیم: "جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز بحران سوریه که با دخالت های کشورهای غربی-عربی شکل گرفته است بر این امر تاکید کرده که اگر قرار است بشار اسد برود باید با نظر مستقیم مردم باشد."

روزنامه "قانون" نیز با بیان اینکه "قطعنامه شورای امنیت با موضوع توقف جنگ به تصویب رسید" در تیتر یک خود نوشت: "مردم سوریه در انتظار ژانویه صلح"؛ در این روزنامه می خوانیم: "انگار قرار است د‌‌‌ر آستانه سال نوی میلاد‌‌‌ی، ساکنان سرزمین شام خبرهای خوشی بشوند‌‌‌ و با د‌‌‌لی خوش کنار د‌‌‌رخت کریسمس عکس بگیرند‌‌‌. خبری که ظرف یکی د‌‌‌و روز گذشته از نیویورک به گوش مرد‌‌‌م سوریه رسید‌‌‌ه نشان می د‌‌‌هد‌‌‌ که گام های موثری برای پایان جنگ د‌‌‌ر این کشور برد‌‌‌اشته شد‌‌‌ه و د‌‌‌ور نیست زمانی که سوری ها د‌‌‌وباره طعم آرامش را بچشند‌‌‌. کار حتی آنقد‌‌‌ر جد‌‌‌ی شد‌‌‌ه که روس‌ها برای تشکیل د‌‌‌ولت انتقالی از گروه مخالف بشار اسد‌‌‌ برای مشارکت، د‌‌‌عوت کرد‌‌‌ه اند‌‌‌. حتی د‌‌‌ولت سوریه نیز، از قطعنامه تصویبی سازمان ملل حمایت کرد‌‌‌ه و آن را قد‌‌‌می مطلوب د‌‌‌ر جهت نابود‌‌‌ی تروریسم توصیف کرد‌‌‌ه است.

ابرار: "قطعنامه سوریه در شورای امنیت تصویب شد"

همشهری: "استقبال از اولین قطعنامه شورای امنیت برای صلح در سوریه"

حمایت": "مقامات کشورمان در پی نشست نیویورک پیرامون دمشق تاکید کردند: مردم سوریه به قیم نیاز ندارند"

جمهوری اسلامی: "نخستین گام مثبت شورای امنیت برای حل و فصل بحران سوریه"

ایران: توافق جهانی برای صلح در سوریه"

***

فتح الفتوح2؛ آمریکا 14 تابلوی نقاشی را آزاد کرد

۴ اثر هنری از دو هنرمند و معمار آمریکایی که در سال١٣۵٧ از سوی موزه هنرهای معاصر تهران خریداری شده‌بود، پس از ٣٧سال به موزه تحویل داده‌شد.

در همین راستا روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود به طعنه نوشت: "فتح الفتوح2؛ آمریکا 14 تابلوی نقاشی را آزاد کرد!"

این روزنامه به طعنه می نویسد: "دولت یازدهم پس از فتح‌الفتوح برجام از پیروزی بزرگی دیگر خبر داده و اعلام کرد آمریکا 14 نقاشی متعلق به ایران را پس داده است."

کیهان همچنین می نویسد: "در این میان گویا برای آشپزهای داخلی برجام، چاره‌ای جز سرگرم کردن مخاطبان و مردم وجود ندارد. از همین منظر بود که یک مقام آگاه در نهاد ریاست جمهوری خبر از فتح‌الفتوح دیگر دوره پسابرجام داد و گفت آمریکا 14 تابلوی نقاشی متعلق به ایران را آزاد کرده است!"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.