دانیال صدقی - مالکان روس تیم آنژی ماخاچکالا کیفهای پراز پول خود را بازکرده و آماده خرید هستند، اما مشکل اینجاست که آنها بین انتخاب بین فابیو کاپلو، مربی استعفا داده تیم ملی انگلیس و رافا بنیتس، مربی سابق اینتر- که حدود یک سالی است مسؤولیت هیچ تیمی را برعهده نداشته-، مردد هستند.

نیمکت روسی برای 2 نفر!

 
نقش اینتر هم دراین انتقال کم نیست. نراتزوری از مدتها پیش کاپلو را برای نیمکت خود در نظر داشته اند و موراتی هیچگاه از به خدمت گرفتن مربی سابق میلان ناامید نشده و رافا بنیتس همان مربی است که یک سال پیش به شکلی بد ازاینتر اخراج شد. حالا هردو مربی برای نشستن روی نیمکت آنژی والبته تصاحب میلیونها یورو رقابت سختی را شروع کرده اند. در داغستان معمول و مرسوم است که قرارداد چهره های سرشناس دنیای فوتبال با اعداد دورقمی امضا شود وبرای همین دستمزد هر کدام ازاین مربی ها درصورت پذیرش پیشنهاد مربیگری آنژی از 10 میلیون یورو درفصل شروع خواهد شد.
باشگاه سلیمان کریموف اخیراً یوری کراسنوژآن، مربی سابق خود را از کار برکنار کرده تا یک مربی طراز اول اروپایی را دراختیارگیرد. کاپلو تقریباً به صورت رسمی سکوت اختیارکرده و خواهان ده روز استراحت مطلق در کوه های سوئیس شده، ولی ظاهراً او به روسها جواب منفی هم نداده و آنها را نسبت به این تلاش فراوان ناامید نکرده است.
البته پیرلوئیجی کاپلو، پسر مربی سابق تیم ملی انگلیس برای پدرش پیشنهادهایی از شرق دور هم دریافت کرده که احتمال پذیرفتن آنها ازسوی دون فابیو بعید است. به عبارت ساده تر کاپلو قصد ندارد پایش را در چین بگذارد، ولی برای ثروتمندهای روسی شرایط دیگری مطرح می کند و حاضر به رویارویی با آنها شده است. اما دراین بازی رافا بنیتس هم حضور دارد. نام او به هرترتیب درجدایی کاپلو از فدراسیون فوتبال انگلیس وارد شده است، چرا که گفته شده در صورت جدایی ردنپ از تاتنهام به منظورپذیرش سمت مربیگری تیم ملی، بنیتس جای او را روی نیمکت تیم لندنی خواهد گرفت.
بنیتس اصلی ترین رقیب کاپلو برای نشستن روی نیمکت آنژی است تا این رقابت بین ثروتمندان برای رسیدن به مربیان ثروتمند سرانجام به نتیجه برسد.
تیم کریموف یکی از معدود تیمهایی است که دربرابردستمزدی که مربی سابق میلان، رم، یووه و رئال مادرید درلندن دریافت می کرده، وحشت نکند. برای آنژی 6 میلیون پوند پول خاصی نیست. کریموف چندی پیش گفته بود که پول آخرین مشکل اوست. با ورود سامی اتوئو به این تیم که برای سه سال بازی درآنژی 5/20 میلیون یورو درفصل دریافت می کند، حالا روسها با قدرت زیاد و به لطف وضعیت مالی خوب خود برای آینده برنامه ریزی می کنند.
سرمایه گذاری های صورت گرفته از سوی کریموف ازنظرفنی و تجهیزات، میلیونها یورو پول را شامل می شوند و حتی این تیم روی روبرتو کارلوس هم برای پروژه های ورزشی خود حساب ویژه ای کرده است. شاید با توجه به حضور کارلوس دررئال مادرید در زمان مربیگری کاپلو دراین تیم هم بتوان ربطی در احتمال حضور مربی ایتالیایی روی نیمکت آنژی پیدا کرد. اگر چه در عین حال در اسپانیا هم مقصد تازه ای برای کاپلو درنظرگرفته اند.
عبدا... بن ناصر الثانی شیخ ثروتمندی که مالاگا را دردست گرفته ظاهراً نقشه های برای کاپلو درسردارد، اما اینکه کاپلو بعد ازاستعفای اخیر حاضر به پذیرفتن مربیگری تیمی دررقابتهای باشگاهی لالیگا باشد یا نه هم معمای بزرگی است. شرایط لیگ روسیه متفاوت تراز اسپانیاست و البته تقویم باشگاهی دراین کشور هم با لیگهای معتبراروپا تفاوت زیادی دارد. کاپلو با استعفا ازسمت مربیگری تیم ملی انگلیس دغدغه های فکری نیمی از تیمهای اروپایی را دوچندان کرده و حالا که همه به دنبال او می گردند، درحال استراحت کردن بعد ازتنش های اخیر با مسؤولان فدراسیون فوتبال انگلیس است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.