مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‎ها، شرکت های هواپیمایی و موسسه های هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما ،هنوز توسط شرکت های هواپیمایی به باور نرسیده، در عین حال برای ایام نوروز هر شرکت هواپیمایی جداگانه نرخ اعلام خواهد کرد.

شرکت های هوایی آزادی قیمت بلیت را باورندارند/ بلیت های نوروزی جداگانه تعیین نرخ می شوند

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی دهقان در نشست مشترک دست اندکاران صنعت هوانوردی کشور با وزیر راه و شهرسازی درباره روند اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت : تصمیم بر این شد برای ایام نوروز هر شرکت هواپیمایی جداگانه نرخ خود را تعیین و بعد از تصویب در کارگروه اقتصادی سازمان هواپیمایی کشوری ، شرکت ها ملزم به اعلام نرخ های مصوب خود باشند.
به گفته وی ، پس از تصویب دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، آیین نامه آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت های هواپیمایی در خصوص 170 مسیر مشمول آزادسازی و همچنین مسیرهای حمایتی ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما ، کارگروهی را به منظور نظارت بر بازار فروش بلیت تشکیل و شرکت های هواپیمایی را ملزم ساخت تادر این زمینه همکاری کنند و به جز یکی دو هفته نخست ،اجرای آزادسازی که جو منفی در بازار فروش ایجاد کرده بود، باردیگر به روال عادی بازگشت.
دهقان گفت: روند بازار فروش بلیت هواپیما ،چنانچه به شکل فعلی ادامه داشته باشد و ایرلاین ها نیز مدیریت بازار خود را تقویت کنند، مشکلی در بخش فروش بلیت نخواهد بود.
این مقام مسئول افزود: هفته گذشته جلسه آمادگی برای پروازهای نوروزی با حضور معاونان بازرگانی ایرلاین ها در سازمان هواپیمایی برگزار شد و در آن جلسه برنامه پروازهای فوق العاده ایرلاین ها با اولویت پروازهای داخلی ارائه شد.
دهقان گفت : بازار فروش بلیت نیز نظارت می شود تا بلیت های نوروزی با نرخ های بیش از قیمت های مصوب در کارگروه اقتصادی سازمان هواپیمایی کشوری فروخته نشود، برخی از روزها با پروازهای فو ق العاده نمی توان تمام تقاضای بازار را پاسخ داد، زیرا تعداد هواپیماهای موجود ، امکان پاسخگویی به تمام تقاضای ایام پرترافیک مانند نوروز را نمی دهد و ظرفیت فرودگاه ها نیز محدود است.
وی تصریح کرد: ناوگان هوایی ایران به تعداد چند فروند ناوگان ایرباس و بوئینگ محدود شده و مشکلات فرودگاه های مناطق کمتر توسعه یافته از آنجا شروع شد که اغلب هواپیماهای فوکر زمین گیر شدند، درحالی که این نوع هواپیماها برای پرواز به فرودگاه های کوچک مناسب و شرکت های هواپیمایی باید برای پوشش شبکه فرودگاه های داخلی به دنبال تامین هواپیماهای برد کوتاه و متوسط باشند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح آزاد سازی نرخ حمل ونقل هوایی موجب شد تا سازمان هواپیمایی کشوری با صدور دستورالعملی قیمت بلیت پروازهای داخلی در 170 مسیر را از اوایل آذرماه امسال آزاد تا قیمت بلیت در این مسیرها بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.