رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیشنهاد بسیاری از شرکتهای سازنده هواپیما به ایران برای فروش را مطرح و گفت :حجم تقاضا در این بخش بسیار زیاد است ،بنابراین در شرایط جدید دوران پسا تحریم و اجرای برجام باید از فضای بین المللی برای توسعه ناوگان هوایی استفاده شود.

آثار اجرای توافق برجام /تقاضای گسترده فروش شرکت های سازنده هواپیما به ایران

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده درنشست مشترک دست اندرکاران صنعت هوانوردی کشور با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح آزاد سازی قیمت بلیت پروازهای هوایی و شفافیت آن برای مردم، افزود: براساس این طرح قیمت ها برپایه عرضه و تقاضا تعیین می شود و در این شرایط باید دسترسی مردم به خدمات مطلوب حمل و نقل هوایی افزایش یابد.
وی گفت : تأمین سرمایه برای خرید هواپیما نیازمند تسهیلات بانکی است و اکنون صندوق توسعه ملی و بانک ها توان وام دهی به این بخش را ندارند و سوددهی ایرلاین ها با ناوگان محدود نیز امکان پذیر نیست.
عابد زاده افزود: ایرلاین ها در سخت ترین شرایط در بیش از 30 سال گذشته با وجود تحریم ها ،صنعت هوانوردی را اداره کردند و امروز با توجه به شرایط جدید بین المللی و اجرای آزادسازی ، وضعیت برای فعالیت در مقایسه گذشته ، متفاوت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد : لازم است برای اداره صنعت هوانوردی رویکرد جدیدی اتخاذ شود و شرکت های هواپیمایی نباید بر مبنای استاندارهای گذشته که کاربرد ندارد، فعالیت کنند و چنانچه شرکتی تصور کند با تعداد محدود هواپیماهای فعلی می تواند سوده باشد، تصور غلطی است.
عابدزاده ،ناهمگنی در ناوگان برخی ایرلاین ها را یادآور شد و گفت : براساس طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما ، با اجرای این قانون ،باردیگر اقتصاد این بخش را باید فعال ساخت .

** دو سوم پروازهای بین المللی توسط ایرلاین های داخلی

براساس این گزارش ، محمد خداکرمی معاون عملیات هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: سال گذشته حدود 9 میلیون نفر مسافر از فرودگاه های کشور به مقاصد بین المللی اعزام شدند که دو سوم آن توسط شرکت های هوایی داخلی انجام شد.
وی گفت: شرکت های هواپیمایی برای پرواز به اروپا باید از ساختارهای ویژه ای برخوردار باشند و اکنون ایران ایر و ماهان از این شرایط برخوردارند.
به گزارش ایرنا، مطابق اجرای طرح آزاد سازی نرخ حمل ونقل هوایی سازمان هواپیمایی کشوری با صدور دستورالعملی قیمت بلیت پروازهای داخلی در 170 مسیر را از اوایل آذرماه امسال آزاد کرد تا قیمت بلیت در این مسیرها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.