قدس آنلاین- یزد : فرماندار يزد گفت: مصوبات شورا به صورت كارشناسي شده جمع بندي مي شود و با همراهي و تعامل اعضا بسياري از مباحث آموزش و پرورش شهرستان مرتفع شده است

مصوبات شوراي آموزش و پرورش بر مبناي خردجمعي است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمود شاكري شمسي در نشست مشترك اعضاي شوراي آموزش و پرورش استان و شهرستان يزد با تقدير از تلاش هاي دانش آموزان نخبه در المپيادهاي كشوري و كسب عناوين برتر اظهار داشت : جامعه آینده به دست دانش آموزان نخبه اداره خواهد شد .

وی با گراميداشت هفته شوراي آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه تاكنون دويست و بيست جلسه شوراي  آموزش و پرورش در شهرستان يزد تشكيل شده كه نشان از پيشتازي شهرستان يزد در اين حوزه بوده است.

وي با بيان اينكه جلسات شوراي آموزش و پرورش به صورت منظم و پيوسته تشكيل مي شود خاطرنشان ساخت : در اين شورا هر يك از اعضا به صورت فعال به ارائه نقطه نظرات خود و ديدگاه هاي خود در باب مسائل تعليم و تربيت مي پردازند.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد گفت: مصوبات شورا به صورت كارشناسي شده جمع بندي مي شود و با همراهي و تعامل اعضا بسياري از مباحث آموزش و پرورش شهرستان مرتفع شده است.

 شاكري شمسي با اشاره به وجود بالغ بر 63 درصد دانش آموزان در مدارس نواحي يك، دو و بخش زارچ تصريح كرد: با تدبير مديران و فرهنگيان شهرستان مسير تعالي آموزش و پرورش هموارتر شده است.

وي با بيان اينكه شوراي آموزش و پرورش محملي است براي ارائه نظرات اعضا پيرامون مباحث نظام تعليم و تربيت افزود: اعضاي شورا شهرستان علاوه بر بعد بالاي علمي از مديران با تجربه اي هستند كه سالهاي سكاندار بحث تعليم و تربيت در استان و شهرستان بوده و از تجارب بسيار ارزنده اي برخوردارند.

فرماندار يزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته تصریح کرد : يكي از مهمترين اقداماتي كه در اين جلسات مورد تصميم گيري قرار گرفت: فراهم نمودن زمينه مشاركت همه اقشار جامعه در بحث تجليل از مقام علم و معلم بوده است.

شاكري شمسي خاطرنشان ساخت : براي اولين بار با همكاري دهياري هاي و اعضاي شوراهاي اسلامي روستا در بخش مركزي از معلمان و فرهنگيان روستاهاي بخش مركزي در هفته گراميداشت مقام معلم تجليل شد.

وي به موضوع تحصيل دانش آموزان اتباع خارجي در مدارس شهرستان نيز اشاره كرد و ابراز داشت: با راهكارهاي انديشده شده در جلسات شوراي آموزش و پرورش از مرحله اي كه مي توانست مسائل سياسي و امنيتي را براي شهرستان يزد در بر داشته باشد، به خوبي عبور كرديم.

 فرماندار يزد همكاري خوب دستگاه هاي اجرايي شهرستان را در پروژه مهر و آغاز سال تحصيلي را شايسته تقدير دانست و اظهار داشت: در دو سال گذشته با تعامل بين بخشي ميان ادارات و نهادهايي نظير شهرداري ها، نيروي انتظامي، راهور، اصناف و ... برنامه هاي بهار تعليم و تربيت به خوبي برگزار شد.

شاكري شمسي‌ در پايان با اعلام اينكه در برنامه ريزي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان در شهرستان يزد به خانواده، دانش آموزان و معلمان توجه شده است تصريح كرد: در برنامه ريزي ها نبايد هيچ گونه الزام و اجباري براي دانش آموزان باشد بلكه بايد صرفاً خواست و علايق جامعه هدف مدنظر برنامه ريزان قرار گيرد

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.