دندان پزشکان معتقدند انتخاب اشتباه دهانشویه و اشتباه در شیوه مصرف آن می تواند نتیجه عکس داشته باشد و حتی باعث افزایش زردی دندان ها و احتمال سرطان دهان شود.

این دهانشویه‌ها باعث سرطان و قارچ می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از برنا، هرچند استفاده از دهان شویه‌ها کاری است که توسط اکثر پزشکان توصیه می‌شود، اما استفاده بیش از حد از این مواد هم تاثیر بدی بر بدن می‌گذارد.در این مطلب درباره مضرات برخی از دهانشویه‌ها می‌خوانید:

دهانشویه‌های حاوی الکل و احتمال سرطان

مزیت دهانشویه های حاوی الکل این است که راحت تر جذب مخاط دهان، لثه و ... می شوند و اثرگذاری شان بیشتر است. اما مضراتی هم دارند ازجمله اینکه می توانند دهان را خشک کنند و اگر طولانی مدت استفاده شوند، حتی می توانند باعث سرطان های داخل دهانی شوند، بنابراین دهانشویه های فاقد الکل گرچه مزیت الکل را ندارند اما مضرات حاصل از آن را نیز ایجاد نمی کنند و ایمن تر هستند.

دهان‌شویه های ضد عفونی کننده و احتمال قارچ

گروهی از دهانشویه ها ضدعفونی کننده هستند. این دهانشویه ها اگر طولانی مدت استفاده شوند فلور میکروبی دهان را به هم می ریزند. درواقع با از بین بردن باکتری های مفید باعث می شوند بعضی میکروب ها بیشتر رشد کنند. بنابراین فرد با مصرف طولانی مدت آنها ممکن است دچار قارچ داخل دهان شود. علاوه بر این دهانشویه ها به هیچ عنوان نمی توانند به درمان آفت کمک کنند. علاوه براین مصرف طولانی مدت آنها، به ویژه کلرهگزیدین، باعث بدرنگی دندان ها می شود. این بدرنگی داخل درزهای دندان و در سطوح بین دندان های مجاور رسوب می کند و تمیز کردن دندان ها را بسیار دشوار می سازد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.