قدس آنلاین – رها واعظی: وقتی سخن از گوشی های هوشمند نکسوس به میان می آید، این سوال ایجاد می شود که کدام کمپانی قرار است برای ساخت نکسوس با گوگل همکاری و همراهی کند.

گوگل، گوشی های نکسوس خود را شبیه آیفون خواهد کرد!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، مسلما؛ کمپانی LG با احترام بسیاری در ساخت نکسوس 5 با گوگل همکاری کرده بود، همچنین کمپانی HTC برای ساخت و راه اندازی تبلت عالی نکسوس 9 در کنار گوگل حضور داشت. اخیرا نیز نام کمپانی هوآوی برای تولید گوشی هوشمند و قدرتمند نکسوس 6P در کنار گوگل دیده شد، اما در آینده یی نه چندان دور، کمپانی گوگل قرار است به تنهایی و بدون داشتم شریکی معروف برای ساخت نکسوس جدید اقدام کند.

مدیرعامل شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که این کمپانی قصد دارد، در آینده یی نه چندان دور، خط تولید محصولی جدید را که بسیار شبیه به گوشی های هوشمند اپل خواهد بود، راه اندازی کند.

گوگل تا کنون، تنها تجربه ی تولید نرم افزار آندروید را در زمینه ی گوشی ها و تبلت های هوشمند داشته است و تولید سخت افزاری، برای این شرکت دشوار خواهد بود.

اگر گوگل به صورت خودکفا تمامی بخش های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی هوشمند نکسوس جدید خود را تولید کند و طراحی کلی و جزیی آن نیز بر عهده ی خود این کمپانی باشد، قطعا تاثیر مثبتی بر برنامه ی نکسوس گوگل ایجاد خواهد شد.

گوگل با توجه به ویژگی گوشی های هوشمند آیفون که جدا از برخی تغییرات جزیی، از نظر ویژگی های کلی تا حد زیادی مانند روز اول خود مانده اند، ایده ی چندین طرح برای ساخت گوشی هوشمند جدید نکسوس را ارائه داده است تا بتواند آن را مانند آیفون، سال ها به صورت یک برند مشخص و معلوم حفظ کند و مردم را نسبت به خرید این گوشی هوشمند مشتاق نگه دارد.

Pixel C گوگل می تواند یک نقطه ی شروع خوب برای این ابتکار جدید در شرکت گوگل باشد و به ایجاد تحولات سخت افزاری در این کمپانی کمک کند. آن طور که مشخص است برنامه ی جدید گوگل، تولید گوشی هوشمند جدید نکسوس به صورت کاملا خودکفا خواهد بود و این برنامه به معنی پایان همکاری گوگل با HTC تا پایان سال جاری خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.