مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ولایت در شرع ما هیچ جایگاه شورایی ندارد؛ یک خط با سند ضعیف هم آقای هاشمی نمی‌تواند برای این سخن خود بیاورد.

ولایت در شرع ما هیچ جایگاه شورایی ندارد / آقای هاشمی نمی‌تواند حتی یک سند ضعیف ارائه کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام  مجتبی‌ ذوالنور  در جمع مردم مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرک شهدا اظهار کرد: اگر کسی در خدمت به مردم کوتاهی کند خیانت کرده است و چنین فردی هیچ عذری پیش خداوند ندارد و کسی که نمی‌تواند باید کار را به دیگران واگذار کند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر باید نسبت به عملکردها آسیب‌شناسی داشته باشیم خاطرنشان کرد: در برخی حوزه‌ها اصلا تحریم ‌نداشتیم، آیا در پسته، فرش، زعفران و... مشکلی با تحریم‌ها داشته‌ایم؟ چرا در این حوزه‌ها پس‌رفت داشته‌ایم؟

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه این روزها با نوسانات قیمت مرغ و تخم‌مرغ روبه‌رو هستیم و برخی اوقات بحرانی می‌شود که در این خصوص تحریم تاثیراتی داشته است، بیان کرد: در برخی از حوزه‌ها تحریم جدی بوده و در برخی از حوزه‌ها مثل هوافضا، توان دفاعی و نظامی، مسئله هسته‌ای تحریم بیشترین تاثیر را داشته است.

وی تاکید کرد: ما در چنین شرایطی ماهواره به فضا پرتاب کردیم و وقتی که هفت سال پیش ماهواره را به فضا پرتاب کردیم رسانه‌های دنیا 40 روز درباره آن سخن می‌گفتند.

ذوالنور گفت: این ماهواره محصول تحول در علومی است که پیش‌نیازهای جدی این پرتاب ماهواره است و دنیا از این ماهواره پیام‌های بسیاری دریافت کرده‌ است؛ تنها پنج کشور دنیا توانسته‌اند به این صنعت دست یابد.

وی ادامه داد: چرا دشمن جرات نمی‌کند ما را تحریم کند؛ اوباما بارها گفته گزینه‌ها روی میز است و مهم‌ترین گزینه، گزینه نظامی است پس چرا آنها حمله نمی‌کنند، چرا که ما در بعد دفاعی به قدرت بسیاری دست یافته‌ایم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آمریکا 36 پایگاه در منطقه دارد که نزدیک‌ترین آنها بحرین بوده و یک چهارم خاک بحرین زیرپای ناوگان پنجم آمریکا است و دورترین آن در اقیانوس هند واقع شده است.

وی تاکید کرد: آمریکا در این 36 پایگاه و اسرائیل هیچگاه نمی‌تواند امنیت داشته باشد و این مناطق زیربرد موشک‌های بالستیک ما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن مسئله رهبری شورایی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی ابتدا رهبری و شورای رهبری دیده شده بود و امام این مسئله را قبول نداشتند و در اصلاح قانون اساسی این مسئله حذف شد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: اگر امروز آقای هاشمی‌رفسنجانی طرح شورای رهبری را مطرح می‌کند این سخن نه منطبق با قانون و نه منطبق با شرع است؛ چرا که تنها رهبری در کشور نداریم، ما ولی فقیه داریم و یکی از شئون ولی فقیه رهبری جامعه است.

وی با بیان اینکه ولایت در شرع ما هیچ جایگاه شورایی ندارد، بیان کرد: یک خط با سند ضعیف هم آقای هاشمی نمی‌تواند برای این سخن خود بیاورد. ولایت شورایی نیست و در ولی متجلی است.

ذوالنور با بیان اینکه پنج معصوم در یک زمان بودند ولی تصمیم شورایی گرفته نمی‌شد، گفت: شورایی بودن در شرع ما نیست ولی مشورت جای خود را دارد و امروز رهبری از بازوهای مشورتی مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: شورایی تصمیم گرفتن در دین ما مطرح نیست ولی اینکه چرا آقای هاشمی اینگونه سخنانی را مطرح می‌کند مربوط به مسائل دیگری است که من به آن ورود نمی‌کنم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    50 30
    یعنی مقام مجتهدان زمان غیبت و فقها برابر با مقام امامان معصوم است ؟ چون انها شورایی نبودند اینها هم نباید باشند ؟
  • برادر IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    دست از سر هاشمی بردارید! بازیه زشتیه!!!!!!! درصد بالایی از جامعه را از ریسمان وحدت نظام جدا میکنه!!!!!!
  • ناشناس IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    2 0
    امروز,روزبر طبل زدن تفرقه وجدایی نیست!هر مطلبی را در جامعه اینقدر بافرافکنی وسروصدا,پیگیری میشود.
  • عمار IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    1 0
    هرچه بگندد نمکش میزنند *** وای به روزی که بگندد نمک ، باولایت زندهایم جانم فدای رهبر سیدعلی فرزند خلف فاطمه (س)
  • ايراني IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    2 3
    خيلي جيزها سابقه نداشته،بانكداري ،بيمه،و......جه كار كرديم درش بستيم.؟؟؟؟جطور درجاي ديكر فقه شيعه بويا است . اما حالا جون سابقه نداشتيم ،بايد در موردان حرف نزد؟!؟!؟!
  • مهدی‌ IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    4 0
    ولایت فقیه اسمرار حرکت انبیاست تمام انبیا امدند تا ما هم مثل انها شویم نه اینکه فقط الگوی محض باشند اینقد جایگاه ولایت فقیه را کمرنگ نکنید و اب در اسیاب دشمن نریزید
  • یک فرهنگی بسیجی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    3 2
    سلام حاج آقا. اگر هنگام وضع قانون ، این اصل را شورایی تصویب می کردند چه می شد ؟ قوانین ما ساخته و پرداخته ی مردم این مرز و بوم بوده و آسمانی نیست و بدین خاطر است که گاهی باز نگری می کنند .
  • ناشناس IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    1 3
    خدا هم چند نفر بشه جنگ و دعوا میشه ، چه برسه به انسان
  • دوست IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    3 1
    عزیزم، دین حرمت شورا را بهتر و بیشتر از نظر یک نفر اعلام کرده هزاران سند در قران روایات است فردی میتواند نظر انفرادی درستی داشته باشد که جزو معصومین باشد و دیگران همه جایزالخطاهستند.
  • ایمان IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    9 1
    در زمان معصومین علیهم السلام به ویژه صدر اسلام، شورایی نبود چون همه در علم و عصمت یکسان هستند و نظری مخالف یکدیگر نداشتند و ندارند امیرالمؤمنین علیه السلام چه نظری می خواستند در امور ارائه کنند که رسول خدا صلی الله علیه و آله ندانند و یا امام حسن و امام حسین علیهما السلام چه نظری را می خواستند ابراز کنند که امیرالمؤمنین علیه السلام نداند. اما در عصر غیبت که فقها در امور احکام که نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی و مملکت داری جزیی است این طور اختلاف فتوا دارند (که مربوط به مبنا و فهم آنها از ادلّه است)، چرا شواریی نباشد؟! به ایشان عرض می کنم همان ادلّه ای که بر ولایت فقیه و تشکیل حکومت در عصر غیبت دلالت داد اتفاقا هم بر فردی و هم شورایی دلالت دارد و این بسته به اجتهاد مجتهدان است که در هر عصری کدام یک را تشخیص دهند....
  • ایمان IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    4 1
    ....مثل همین خبرگان انتخاب مقام معظم رهبری که ابتدا درباره شورایی بحث شد و رأی نیاورد و اتفاقا شخص ایشان هم موافق شورایی بودند. اما فرد رأی آورد و ایشان به لطف امام عصر ارواحنافداه انتخاب شدند. حال هیچ استبعادی ندارد که بسته به ضرورت زمان خبرگانِ مجتهد تصمیم به شورایی بگیرند. و هیچ منافاتی هم با ادله ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت ندارد. خدا فرج امام زمان علیه السلام را برساند تا از ولایت ایشان بیشتر بهره مند شویم.
  • بهار IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    41 2
    صرفا جهت اطلاع وقتی تجارت ما باتحریم ازمدارخارج شدبانک های ما تحریم شدند عملا اقلام صادراتی مهم از جمله پسته فرش زعفران هم بخشی از ان از مجاری غیر قانونی صادر میشد ووجه ان هم باهزینه های بالای صرافی غیره باریسک خیلی زیادبرمیگشت لذااکثر تجار رااز اقدام به صادرات منصرف نمود وعملا کل تجارت تحریم بود
  • جاوید IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    4 32
    رهبری ، مهدی هاشمی رو عفو نکردن ،بیشتر مشکلات برخی ها با رهبری از همینجا شروع شد هر چند سال 88 هم مسائلی بود ولی بعد از این ماجرا بیشتر شد.هاشمی مشخصه با رهبری مخالف شدن وگرنه دلیلی برای مطرح کردن شورایی شدن رهبری وجود نداره .در مورد پسته هم باید گفت خاندان هاشمی از بزرگترین تولید کنندگان پسته هستند بخاطر همین تحریم نشده .در ضمن شورای نگهبان رو امام انتخاب کردن و این حرف هاشمی زیر سوال بردن و مخالفت با امام هست .(سخنان امام در مورد مخالفین شورای نگهبان رو دقت کنید متوجه میشید جواب هاشمی رو خوب دادن ).
  • بنده خدا IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 2
    چرا ورود نمی کنید - چرا نمی گویید ایشان از موقعیت و منصب خود سوئ استفاده می کرده و می کند - چرا نمی گویید ایشان وخانواده اشان خود را قیم تمام دین و ملت می دانند - چرا نمی گویید دنیا ایشان و تعدادی از مدیران دوران سازندگی را بخود وصل کرده و قادر به دور شدن از آن نیستند - چرا نمی گویید ایشان مملکت را خانوادگی می خواهند اداره کنند - چرا نمی گویید ایشان خود را مقدم بر همه چیز می دانند حتی دین و امام و انقلاب - چرا نمی گویید ایشان و تعدادی از مدیران همفکر وی خود را فراتر از قانون می دانند حتی فراتر از قانون دین - چرا نمی گویید ایشان و همفکراناو توسعه را به هر قیمتی خواهانند حتی سقوط آرمانهای انقلاب و زیر پا گذاشتن خون هزاران شهید و بدتر شدن وضعیت معاش مردم کم درآمد - چرا نمی گویید ایشان و همفکرانش آنقدر پول در روزنامه ها و مجلات همفکر خرج می کنند تا مخالفان فکری خود را افراد تند روو جمودنشان
  • بسیجی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    متن وصیت نامه امام خطاب به رهبر یا شورای رهبری تذکرات ووصایای آمده است .فکر می کنی مردم درک ندارد .البته اگر شرایط مانند الان در یک نفر جمع باشد بهتر است .که این کار را آیت الله هاشمی به ثمر رساند .حالا شما هم ادای بزرگتر ها را در می آوری؟!!!!!!!!!!!