قدس انلاین: بررسی روایات مبتنی بر مسائل کاربردی روز یکی از اموری می باشد که می بایست نویسندگان با تاکیدی ویژه به آن نظر داشته باشند.

۱۴۰ راز الهی (مجموعه ای حدیثی_تاریخی)

به گزارش سرویس فرهنگی قدس انلاین، کتاب ۱۴۰ راز الهی از جمله کتبی می باشد که این امر را مد نظر داشته است. مصطفی لعل شاطری گردآور این اثر در مقدمه کتاب آورده است: آنچه در این اثر گردآوری شده است، تنها بخشی از فرمایشات ائمه اطهار (عَلیه السَلام) درباره مسائل روزمره و ثواب و عقاب آن می باشد که در بردارنده نکاتی کلیدی و به دور از حاشیه پردازی در کتاب هایی از این دست است. چرا که در پی گرفتاری های کنونی، اندک خوانندگانی یافت می شوند که رغبت نمایند تا رو به سوی مطالعه کتاب های چند صد صفحه ای آن هم با نثری ثقیل و سنگین آورند؛ از این رو صاحب این قلم با نگارشی ساده و روان به ذکر مهم ترین نصایح خاندان پاک حضرت محمد(صَلی الله عَلیه وَ آله) پرداخته است تا شاید پیوندی مجدد میان آحاد جامعه با متون حدیثی_تاریخی برقرار گرداند. در مجموع این اثر را بنا به نقل کارشناسان حوزه علوم دینی و اساتید دانشگاهی، می توان در زمره نخستین آثاری برشمرد که به دور از شرح و بسط های ملال آور و با تکیه بر منابع مستند حدیثی_تاریخی به بررسی خواندنی ترین گفتارهای  ائمه اطهار (عَلیه السَلام) پرداخته است.

از جمله عناوین این اثر می توان به: خداوند بر این افراد هفتصد صلوات می فرستد، تا سی روز شیاطین از این خانه دور می باشند، عملی که حسنات را دو چندان می کند، پاداشی که به بیمار می دهند، عملی که جلوی به گناه افتادن را می گیرد، افرادی که بدون انجام عمل نیک پاداش می گیرند، عذر غیر قابل قبول مردان و زنان زیبارو، افرادی که خیرِ دنیا و آخرت را نصیب خود می سازند، عملی  که بهتر از یک سال جهاد در جبهه جنگ است، اعمالی که موجب فقر و افزایش روزی می گردد و ...اشاره داشت.

شایان ذکر است چاپ اول این کتاب در سال  1393و چاپ دوم آن در سال 1394 در 140 صفحه در قطع وزیری و شمارگان 1000 نسخه از سوی نشر نی نگار و با حمایت معنوی موسسه فرهنگی روزنامه قدس مشهد مقدس صورت پذیرفته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.