قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:به منظور توسعه صادرات ، مبادلات کالا و گسترش روابط تجاری با کشور پاکستان، خراسان شمالی می تواند روابط گسترده ای با تجار و بازرگانان این کشور داشته باشد.

گسترش روابط تجاری با پاکستان را در دستور کار قرار می دهیم

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در جلسه هم اندیشی با سرکنسولگر پاکستان در خراسان رضوی اظهار داشت:برگزاری چنین نشست ها و جلسات، زمینه افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی بین خراسان شمالی و کشور پاکستان را فراهم می کند.

وی ادامه داد:همچنین اعزام هیات های تجاری و بازرگانی خراسان شمالی به پاکستان و یا بالعکس می تواند به افزایش سطح روابط تجاری بینجامد.

پرویزی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی آمادگی لازم برای شرکت در نمایشگاه تکسپو پاکستان در فروردین ماه سال آینده را دارد، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی همچنین آمادگی لازم جهت برگزاری هر نوع نمایشگاهی در کشور پاکستان به خصوص در بحث منسوجات را دارد و از سویی پاکستان نیز می تواند با اعزم تجار و بازگانان خود به این استان نمایشگاهی جهت عرضه محصولات این کشور را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی ظرفیت ها و پتانسل خوبی نیز در حوزه گردشگری دارد، بیان کرد:کشور پاکستان می تواند از  ظرفیت گردشگری استان برای جذب زائران و توریست های پاکستانی استفاده کند.

استاندار خراسان شمالی با توجه به پیشنهاد سرکنسولگر پاکستان مبنی بر ایجاد کارخانه مشترک نساجی با خراسان شمالی گفت:ایجاد چنین کارخانه مشترکی ضمن اینکه کار باارزشی تلقی میشود، کمیته ای جهت بررسی ظرفیت این حوزه و میزان تولید پنبه استان به زودی شکل خواهد گرفت و مسوولان دستگاه های اجرایی مربوطه نیز مکلف به پیگیری هستند.

سرکنسولگر پاکستان در خراسان رضوی نیز گفت:دولت فعلی پاکستان مصمم به توسعه روابط تجاری با سایر کشورها به خصوص ایران، افغانستان و چین است.

یاور عباس با بیان اینکه خراسان شمالی توانایی و ظرفیت های خوبی در اکثر حوزه ها دارد، اظهار داشت:این سفر به همراه تجار و بازرگان پاکستان موجب شده تا ایده های بسیاری را از این استان کسب کنیم که به زودی تمام این ایده ها را به مقامات اقتصادی پاکستان منتقل خواهیم کرد.

وی افزود:در بخش صادرات انگور و سیب به پاکستان فعالیت خواهیم داشت اما به غیر از این موارد، به دنبال صادرات کالاهایی از استان با ماندگاری بیشتر به خصوص در حوزه صنعت الکترونیک و پلاستیک هستیم و پاکستان نیز می تواند واردات محصولاتی همچون میوه، برنج و یا منسوجات را به این استان داشته باشد.

یاورعباس تصریح کرد: امیدواریم شاهد حضور و فعالیت تجار و بازرگانان خراسان شمالی در نمایشگاه تکسپو پاکستان در فروردین ماه سال آینده باشیم چرا که این نمایشگاه فرصت خوبی برای فعالین صنعت نساجی است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه هرساله 200 هزار زائر پاکستانی به مشهد مقدس اعزام میشوند می توانند بازیدهای از حوزه گردشگری خراسان شمالی نیز داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی نیز گفت:برگزاری چنین نشستی می تواند منجر به توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین خراسان شمالی و کشور پاکستان شود.

محمود دلپسند تصریح کرد:قرابت بسیاری به لحاظ فرهنگی، اعتقادی و مشترکات اقلیمی و آب و هوایی بین خراسان شمالی و کشور پاکستان وجود دارد که می تواند زمینه ای برای تبادلات فرهنگی و تجاری باشد.

وی خاطرنشان کرد:خراسان شمالی ظرفیت های بسیاری در حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری دارد که امیدواریم با گسترش روابط و شناخت تجار و بازرگانان پاکستان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

انتهای خبر/.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.