دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در دوران غیبت امام عصر(عج)، حاکمیت و فرمانروایی بر عهده ولی فقیه است.

تخلف از دستور رهبری انسان را وارد کانال طاغوت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،آیت‌الله محسن اراکی شامگاه جمعه طی سخنانی به مناسبت دهه مبارک فجر در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمؤمنین قم، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) یک حادثه جدید و بریده از گذشته تاریخ نبود ما در طول تاریخ همواره شاهد یک جریان و روند مبارزه با طاغوت بودیم که این جریان همیشه ادامه دار بوده است. ابتدا مبارزه با طاغوت به رهبری انبیاء صورت گرفت و بعد از انبیاء، ائمه اطهار(ع) و بعد از غیبت امام عصر(عج) هم به وسیله علما این جریان ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم شاخص مؤمن و شاخص خط ایمانی معرفی شده است، به آیه شریفه «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَن یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ» اشاره کرد و گفت: این آیه در حقیقت تفسیر دین است و در این آیه می‌فرماید ما دین را برای مردم تبیین کرده‌ایم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار کرد: نتیجه می‌گیریم که انقلاب اسلامی در حقیقت پیاده سازی مفاهیم قرآنی است که در این آیه آمده است.

وی در ادامه به تعریف دین از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: دین در قرآن کریم همان قانون مَلِک است قانونی که بر اساس آن، زندگی بشر اداره می‌شود و دین اسلام یعنی مجموعه نظام‌هایی که بر اساس آن زندگی بشر اداره می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به این‌که «مجموعه دستورات الزام‌آور را قانون می‌گویند» تصریح کرد: اگر قانون الزام‌آور نباشد دیگر نمی‌توان بر آن نام قانون گذاشت.

اراکی با طرح این سوال که این قوانینی که دین بر اساس آن تشکیل شده، چیست؟ گفت: مجموعه قوانین دین همان فرمان الهی است یا به عبارت دیگر مجموعه دستورات الزام آور خداوند همان دین است.

وی ادامه داد: چه کسی حق دارد دستور الزام آور به بشر بدهد و حق دارد برای بشر قانون ارائه کند؟ آیا بشر می‌تواند برای بشر قانون تدوین کند و آن قانون الزام آور باشد؟ و چه کسی حق وضع قانون برای بشر را دارد؟ منطق قرآن می‌گوید این حق را فقط و فقط خداوند متعال دارد و خدا حق دستور دارد.

اراکی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: جز خدا کسی آفریننده نیست پس دستور دهنده نیز جز او کسی نیست و کس دیگری غیر از او حق فرمان ندارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تأکید بر اینکه بر اساس قرآن کریم حق فرمان از آن خداوند است، گفت: کار انبیاء الهی این بود که فرمان الهی را به مردم برسانند همچنین این فرمان را اجرا کنند. به عبارت دیگر خداوند انبیا را مأمور کرده است که فرمان او را به مردم برسانند و سپس با کمک مردم این فرمان را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه کسی که از رسول خدا اطاعت کند از خداوند اطاعت کرده است، گفت: اطاعت از رسول خدا همان اطاعت از خداست و بعد از رسول خدا نیز ائمه اطهار(ع) حق دستور دارند. در روایت آمده است که رسول اکرم(ص) می‌فرمایند دستور ائمه دستور من است و دستور من نیز دستور خداست.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: در دوران غیبت امام عصر(عج)، حاکمیت و فرمانروایی بر عهده ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه ولی فقیه یعنی فرمانروایی امام زمان در عصر غیبت، گفت: کسی که ولایت فقیه را قبول ندارد بدین معناست که امام زمان را قبول ندارد و ضد ولایت فقیه یعنی کسی که امام زمان را گوشه نشین می‌کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تأکید بر اینکه ولایت فقیه در زمان غیبت نماینده و نائب امام عصر(عج) است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) برای احیای این مسئله قیام کرد که ای مردم شما باید از فرمان خدا اطاعت کنید و باید فرمان امام عصر(عج) در زندگی شما حاکم باشد اگر اهل دین هستید و مسلمانید باید از امر خدا اطاعت کنید.

اراکی در ادامه با بیان اینکه هر کس بدون اجازه خدا دستور دهد طاغوت است، گفت: طاغوت آن کسی است که می گوید من حق دستور دادن دارم در حالیکه خداوند چنین اجازه ای به او نداده است زیرا صاحب فرمان خداست و خداوند در فرمانروایی شریکی ندارد.

وی افزود: تنها کسی که حق ملک، حکم و فرمان دارد خداوند است، لذا به رسول اذن می‌دهد و رسول هم به ائمه اذن می‌دهد و ائمه هم به ولایت فقیه اذن می‌دهد بنابراین ما الان در سایه چنین حکومتی که حکومت الهی است زندگی می‌کنیم.

اراکی با بیان اینکه اصل مشکل جامعه بشر از ابتدا تاکنون این بوده که آیا از فرمان خدا اطاعت می‌کند یا نه، تأکید کرد: در حکومت اسلامی مسئولان باید بدانند اگر از دستور رهبری اطاعت نکنند وارد کانال طاغوت شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.