عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد - تهران و افتتاح همزمان پروژه‌های ریلی و چندین طرح صنعتی، تولیدی و بهداشتی خراسان‌رضوی دقایقی پیش با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد - تهران با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد - تهران و افتتاح همزمان پروژه‌های ریلی(هوشمندسازی قطارها) و چندین طرح صنعتی، تولیدی و بهداشتی خراسان‌رضوی حضور یافت. 

در طرح راه‌آهن برقی تهران-مشهد که در مدت زمان 42 ماه و با اعتباری در حدود 2میلیارد دلار ساخته می شود، جابه‌جایی مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با قطارهای سریع مسافری و با سیر زمانی 6 ساعت انجام خواهد شد؛ همچنین قطارهای باری به ظرفیت حمل 10میلیون تن بار در سال در این محور ارتقاء می‌یابند.

افزایش ظرفیت شبکه، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های اصلی، افزایش سرعت متوسط قطارها، امکان افزایش تعداد مسافر بر واگن، کاهش تاخیرها و کاهش وابستگی به موتورهای دیزلی سنگین از مهم‌ترین مزایای طرح برقی‌سازی این خط ریلی است.

در این مراسم علاوه بر رئیس‌جمهور، سفیر کشور چین در ایران، محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، علی آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.