رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه باید از امروز به بعد دنبال برجام ملی و برجام ۲ باشیم تا از این فرصت برای توسعه کشور استفاده کنیم.

روحانی: از امروز به بعد دنبال "برجام ملی" باشیم/ باید سال‌های تحریم را جبران کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد - تهران و افتتاح همزمان پروژه‌های ریلی و چندین طرح صنعتی، تولیدی و بهداشتی خراسان‌رضوی، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: مشهد یکی از مراکز اصلی حرکت انقلابی و طوفان انقلابی در سال‌های 56 و 57 بود؛ همواره در این انقلاب حضور و رهبری مقام معظم رهبری و همچنین آیت‌الله واعظ‌طبسی و مرحوم شهید هاشمی‌نژاد به‌عنوان سه شخصیت بزرگوار در حرکت مردم مشهد و کل ایران شاخص و نام‌آور بود. 

وی با بیان اینکه مشهدمقدس یکی از شهرهایی بود که در قیام و نهضت اسلامی بانوان حضور فعال داشتند، خاطرنشان کرد: بعد از 37 سال مردم راه انقلاب و راه امام(ره) را به خوبی حفظ کردند و با بیعت با خلف صالح امام راحل، امروز راه خود را ادامه می‌دهند. 

از امروز به بعد دنبال "برجام ملی" باشیم

رئیس‌جمهور با اشاره به تقارن دهه فجر امسال با پیروزی‌های بزرگ از جمله مذاکرات هسته‌ای و برجام گفت: همه باید از امروز به بعد دنبال برجام ملی و برجام 2 باشیم تا از این فرصت برای توسعه کشور استفاده کنیم، مخصوصاً در انتخابات هفتم اسفند ماه که پای صندوق خواهیم بود.

مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین نهاد حکومتی در کشور است

وی تصریح کرد: صندوق‌هایی که برای منطقه و کشور و ملت ما سرنوشت‌ساز خواهد بود؛ امسال در پای صندوق‌های انتخابات خبرگان هم خواهیم رفت که بسیار مهم است، از یک دیدگاه مهم‌ترین نهاد حکومتی ماست و از طرفی برای انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پای صندوق ها حضور می یابیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مجلس نه تنها از ناحیه قانون‌گذاری که بنای حرکت جامعه ما برمبنای قانون بوده حائز اهمیت است که نقش بسیار فراوانی را در توسعه، اخلاق و در مادیت و معنویت کشور دارد، گفت: هرچه نمایندگانی که انتخاب می‌کنیم کاردان‌تر، عالم‌تر و با‌تجربه‌تر باشند، در کنار دولت و قوه قضائیه هر 3 با هم و تحت رهبری‌های مقام معظم رهبری کشور را پیش ببرند، به‌نفع کشور و ملت ما خواهد بود؛ هرچه همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی،‌ قانونگذاری و قضایی کشور بیشتر باشد، سرعت پیشرفت ما نیز بیشتر خواهد شد. 

توسعه ریلی یکی از اهداف مهم دولت یازدهم است

وی در ادامه سخنانش با اشاره به عملیات برقی‌سازی خط آهن مشهد - تهران و افتتاح توسعه خط یک قطار شهری مشهد گفت: امروز دو افتتاح مهم و یک افتتاح نیز برای قطار شهری داشتیم، مجموعاً چهار افتتاح داشتیم. این افتتاح‌ها همه بر مبنای ریل بود، ریل درون شهری و بیرون شهری، که این یکی از اهداف دولت است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ریل برای ما امنیت و سلامت می‌آورد و نیز محیط‌زیست ما را تضمین می‌کند، از سوئی دیگر راحتی روحی و روانی برای مردم به ارمغان آورده و نقل و انتقال را ارزان می‌کند، در صرفه‌جویی سوخت نیز بسیار موثر است.

امیدوارم تا اربعین آینده با ریل مشهد را به کربلا متصل کنیم

وی ضمن اشاره به عملیات برقی‌کردن قطار خط آهن قم - تهران - اصفهان و برقی‌کردن خط آهن مشهد - تهران، گفت: سعی داریم قطارها را به بنادر اصلی و به مرزها نیز متصل کنیم، قطاری در آینده به آذربایجان و عراق متصل می‌شود. انشاءالله اگر وزیر راه قول دهد، اربعین سال آینده مردم از همین مشهد مقدس با قطار به زیارت مرقد مطهر مولای ما شرفیاب شوند.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید براینکه یکی از اهداف مهم دولت برای سلامت مردم و محیط‌زیست و صرفه‌جویی، توسعه ریلی است، اظهار داشت: اگر مقداری همت کنیم با ریل مشهد را به کربلا متصل می‌کنیم، این هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی برای ما مهم است، امروز پایتخت معنوی را به پایتخت سیاسی با قطار سریع‌السیر متصل می‌کنیم.

کشور‌های مختلف و ایرانیان خارج از کشور به‌دنبال فعالیت در ایران هستند

وی اضافه کرد: بعد از برجام فضا برای ما مناسب‌تر شده است، کشورهای مختلف و بخش خصوصی و ایرانیان خارج از کشور دنبال فعالیت هستند، با محاسباتی که در بخش راه‌آهن انجام می‌دهیم این یک تحول بزرگ است و این معنایش این است که مردم ما در مسیر آبادانی و نشاط هستند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: من مطمئنم فضای کشور برای یک حرکت سریع به سمت توسعه که یکی از آثارش اشتغال جوانان ماست در حال حرکت است؛ شرط آن وحدت، اتحاد، جهاد و فداکاری و حضور در صحنه و اتحاد قوا با یکدیگر است؛ انشاءالله شاهد ایرانی آبادتر و پرنشاط تر در ماه‌های آینده در زمینه حمل و نقل و ناوگان هوایی خواهیم بود.

باید سال‌های تحریم را جبران کنیم

حجت‌الاسلام روحانی افزود: همچنین در هفته‌های گذشته تلاش گسترده‌ای انجام دادیم تا مردم از هواپیمای بهتر و مطمئن‌تر استفاده کنند؛ انعقاد قرارداد حدود 140 فروند هواپیمای مسافربری تحول بزرگ در ناوگان هوایی کشور خواهد بود که در زمینه جاده‌ای و ریلی نیز همین تحول باید رخ دهد؛ باید نوسازی کرده و سال‌های تحریم را جبران کنیم، این ملت با همت خود این کار را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.