سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به مشهد‌مقدس دقایقی پیش به پایان رسید.

رئیس‌جمهور دقایقی پیش مشهد را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفری یک‌روزه به مشهدمقدس در مراسم بهره‌برداری از توسعه خط یک قطارشهری، عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد - تهران و افتتاح همزمان پروژه‌های ریلی و چندین طرح صنعتی، تولیدی و بهداشتی خراسان‌رضوی شرکت کرد. 

رئیس‌جمهور در نخستین برنامه خود پروژه توسعه خط 1 شرکت قطار شهری مشهد به‌طول 4.5 کیلومتر و با دو ایستگاه «بوستان ریحانه» و «فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد» را مورد بهره‌برداری قرار داد؛ این پروژه به‌منظور بهبود سیستم حمل و نقل عمومی و در راستای برنامه‌های دولت برای کاهش آلودگی هوای این شهر افتتاح شد.

با بهره‌برداری از دو ایستگاه پایانی خط یک قطار شهری مشهد، 24 کیلومتر ریل گذاری با 24 ایستگاه در خدمت مردم مشهد قرار گرفت؛ همچنین با افتتاح صورت گرفته، برای نخستین بار در کشور قطار شهری به فرودگاه متصل شد.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه سفر یک‌روزه خود به مشهد، در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد - تهران و افتتاح همزمان پروژه‌های ریلی(هوشمندسازی قطارها) و چندین طرح صنعتی، تولیدی و بهداشتی خراسان‌رضوی حضور یافت.

در طرح راه‌آهن برقی تهران-مشهد که در مدت زمان 42 ماه و با اعتباری در حدود 2میلیارد دلار ساخته می شود، جابه‌جایی مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با قطارهای سریع مسافری و با سیر زمانی 6 ساعت انجام خواهد شد؛ همچنین قطارهای باری به ظرفیت حمل 10میلیون تن بار در سال در این محور ارتقاء می‌یابند.

افزایش ظرفیت شبکه، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های اصلی، افزایش سرعت متوسط قطارها، امکان افزایش تعداد مسافر بر واگن، کاهش تاخیرها و کاهش وابستگی به موتورهای دیزلی سنگین از مهم‌ترین مزایای طرح برقی‌سازی این خط ریلی است.

به‌گزارش تسنیم، همچنین در این مراسم با حضور رئیس‌جمهور، از طریق ویدئوکنفرانس 6 پروژه صنعتی با مجموع سرمایه‌گذاری 3 هزار و 110 میلیار ریال بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها شامل کارخانه رنگین در طوس تولیدکننده مواد پلاستیکی در مشهد با سرمایه 130 میلیارد ریال، کارخانه اسیدسیتریک در شهرستان جوین با هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری، کارخانه کنسانتره فولاد در شهرستان خواف با 300 میلیارد ریال سرمایه‌، کارخانه سیمرغ دارو عطار در شهرستان نیشابور با سرمایه‌گذاری 100 میلیار ریال، کارخانه لوازم خانگی کلور نیز در شهرستان نیشابور با 240 میلیارد ریال سرمایه و کارخانه نیسان شرق تولیدکننده نوشابه با سرمایه گذاری 840 میلیارد ریال هستند.

بهره‌برداری از بیمارستان‌های حشمتیه و پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 800 میلیارد ریال هزینه، کنارگذر شهرستان چناران با 400 میلیارد ریال هزینه، 5000 واحد مسکن‌مهر شهرجدید گلبهار با هزینه 760 میلیاردریال، 115 کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌ها، 81کیلومتر راه روستایی، 5مجتمع خدماتی بین‌راهی و 4 هزار و 500 متر ساختمان‌های عمومی بین راهی در خراسان‌رضوی از دیگر پروژه‌ها افتتاح شده در این سفر بود.

پایان بخش برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور، زیارت بارگاه منور رضوی بود.

رئیس‌جمهور را در این سفر محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، علی آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور همراهی می‌کردند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.