وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین مبنای برنامه های آموزش و پرورش و ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی و عدالت آموزشی از پیام های مهم آن است.

 ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی پیام مهم سند تحول بنیادین است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی اصغر فانی در مراسم جشنواره ملی حامیان مدارس شبانه روزی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ مدرسه شبانه روزی در کشور وجود نداشت، افزود: تصویب مدارس شبانه ورزی مصداق عدالت آموزشی است.
وی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه، اظهار کرد: امروز در دوره ابتدایی هیچ دانش آموز لازم التعلیمی در کشور وجود ندارد که امکانات آموزشی برایش فراهم نباشد، به همین منظور آموزش و پرورش در سال گذشته 110 مدرسه تک دانش آموز در 4800 مدرسه با جمعیت کمتر از پنج نفر تأسیس کرد که گامی در راستای تحقق عدالت آموزشی بود.
فانی، با تاکید بر مشکلات فرهنگی در برخی از خانواده ها و پراکندگی جغرافیایی مدارس در مناطق صعب العبور، از پوشش تحصیلی 99 درصدی دانش آموزان در مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: انسداد مبادی بی سوادی و جذب دانش آموازن بازمانده از تحصیل از راه کارهایی است که آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی درنظر گرفته است.
وی افزود: آموزش و پرورش برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم با جمعیت کمتر از پنج دانش آموز نمی تواند مدرسه ای تأسیس کند، لذا تأسیس مدارس روستامرکزی و شبانه روزی در مناطقی که مسیرهای رفت و آمد در زمستان تا چند ماه بسته می شود ، بهترین راهکار برای تحصیل دانش آموزان است.
فانی، از تأسیس دو مدرسه شبانه روزی ویژه دختران در سال 66 در آموزش و پرورش خبرداد و افزود: با ارزیابی تیم پژوهشی از عملکرد این مدارس به این نتیجه رسیدیم که می توان این مدارس را برای دوره دوم متوسطه نیز تأسیس کرد و تاکنون بیش از 400 هزار دانش آموز در 3300 مدرسه به صورت شبانه روزی تحصیل می کنند.
وزیر آموزش و پرورش تأسیس مدارس نمونه دولتی در سال 65 را یکی از راهکارهای آموزش و پرورش برای رشد استعدادهای دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: در این مدارس استعدادهای نهفته دانش آموزان شناخته و پرورش می یابد و تأسیس مدارس شبانه روزی و روستامرکزی در راستای تحقق عدالت آموزشی است.
فانی از تخصیص اعتبار 70 میلیارد ریالی برای مدارس شبانه روزی در سال 94 خبر داد و اظهار کرد: این رقم پاسخگوی هزینه های این مدارس نیست و امیدواریم خیرین بتوانند با حضور در هیئت امناء مدارس شبانه روزی و حمایت های بی دریغ خود باعث ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی باشد.
وزیر آموزش وپرورش به خیرین و حامیان مدارس شبانه روزی پیشنهاد کرد: شما می توانید هم در تأمین هزینه های مدارس و هم در اداره مدارس به تأمین مایحتاج دانش آموزان پیشگام باشید و آموزش و پرورش آمادگی دارد در حوزه مشارکت های مردمی و هیئت امنایی کردن مدارس به شما کمک و یاری برساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.