مدیرکل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارز تخصیصی برای واردات انواع پروفیل یو.پی.وی.سی در ابتدای امسال از «مبادله ای» به «متقاضی» تغییر یافته است.

سیاست تخصیص ارز برای واردات انواع پروفیل به نفع تولیدات داخلی تغییر کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا،به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، پروین نباتی این اقدام را باهدف حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد و افزود: این پروفیل در فهرست کالاهای ممنوعیت خرید خارجی دارای مشابه تولید داخلی توسط دستگاه های دولتی در سال 93 قرار گرفته است.
وی یادآورشد: حقوق ورودی اینگونه پروفیل ها در سال گذشته برابر 15 درصد بوده که امسال به 20 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل صنایع شیمیایی و سلولوزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان واردات انواع پروفیل پی.وی.سی و یو.پی.وی.سی در 9 ماه نخست امسال را 5.3 هزار تن اعلام کرد و گفت: واردات این پروفیل ها نسبت به واردات 6.8 هزار تنی مدت مشابه سال گذشته حدود 22 درصد کاهش داشته است.
به گزارش ایرنا، یو.پی.وی.سی از مشتقات نفت خام و یا گاز طبیعی بوده که به طور عمده ترکیب شیمیایی آن حاوی کلر، کربن و هیدروژن است؛ این محصول که توسط کارخانه های مختلف با ترکیبات کمی متفاوت و طیف وسیعی از خواص ویژه به بازار عرضه می شود بطور گسترده در صنعت نوین ساختمان برای تولید پروفیل های درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.