۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 347229

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: آیا می دانید که نمک جایگزینی مناسب برای پاک کننده های شیمیایی است؟ عملکرد قابض آن باعث شده تا چربی ها را جذب کرده و نظافت راحت تر انجام شود.

پاک کننده ای طبیعی برای نظافت منزل

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ ترفندهای متعددی برای از بین بردن لکه ها و آلودگی های منزل وجود دارد که نیازی هم به صرف زمان زیاد و هزینه هنگفت نباشد. امروزه کارخانه های تولید مواد شوینده محصولات مختلفی را پیشنهاد می کنند که بدون نیاز به تلاش زیاد به راحتی آلودگی ها را پاک می کند. اما باید بدانید که بسیاری از مواد تشکیل دهنده آنها ترکیبات شیمیایی خطرناکی هستند که نه تنها محیط زیست را آلوده می کنند بلکه برای سلامتی هم مضر هستند.

به همین دلیل در این مقاله خواص" نمک" را معرفی می کنیم. نمک فقط در آشپزی کاربرد ندارد بلکه قطعا شما را از تاثیر پاک کنندگی خود متحیر می کند.

  • تمیز کردن تخته کار آشپزخانه

بی شک یکی از آلوده ترین قسمت های آشپزخانه تخته کار است. اما نمک می تواند رطوبت و دیگر عواملی که محیطی برای تکثیر باکتری ها به وجود می آورد را جذب می کند. نمک عملکرد قابض دارد و به نابودی میکروب ها کمک می کند تا آسیبی به سلامتی وارد نشود.

برای این منظور کمی نمک را با آب یا آبلیمو مخلوط کرده و روی سطح مورد نظر بکشید. بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس بشویید. این کار را قبل و بعد از هر بار استفاده انجام دهید.

  • از بین بردن لکه های اسپری

معمولا بیشتر اسپری ها لکه های سفیدی روی لباس های رنگی  و حالت چرک مانندی روی لباس های سفید باقی می گذارند. برای رفع این لکه های نازیبا می توانید از خواص این ماده طبیعی کمک بگیرید.

نیم لیتر آب را گرم کنید و 4 قاشق نمک به آن بیافزایید. سپس لباس را چند ساعت در این محلول قرار دهید. شاید لازم باشد این کار را چند بار انجام دهید تا لکه به طور کامل محو شود.

  • نظافت فر

باقیمانده چربی ها، سس و دیگر خوراکی ها می تواند محیط مناسبی برای تکثیر باکتری ها باشد و بوی نامطبوعی نیز داخل فر ایجاد می کند. از آنجا که این لکه ها به سختی پاک می شوند بهتر است از عملکرد قابض نمک کمک گرفت.

در این صورت کمی نمک را خیس کرده و با تکه ای اسفنج یا پارچه روی تمام قسمت های آلوده بکشید.

  • سفید کردن فنجان

معمولا قهوه و چای لکه های ناخوشایندی درون فنجان ها ایجاد می کنند. معمولا برای پاک کردن آنها از سفید کننده های شیمیایی استفاده می شود اما از این بعد می توانید با کمی نمک این کار را انجام دهید.

 چند قاشق نمک را با کمی سرکه خیس کرده و با یک اسفنج درون فنجان ها بکشید. سپس کاملا با آب بشویید.

  • تمیز کردن اتو

شاید تعجب آور باشد اما اتو فضایی برای تجمع آلودگی ها و ترکیبات بیماری زاست که اگر به خوبی تمیز نشود آنها را به لباس های دیگر انتقال می دهد. برای نظافت آن کافی است از کمی نمک کمک بگیرید.

مقداری نمک را روی کاغذ آشپزخانه بریزید و اتو را با حرارت متوسط روی آن بگذارید. پس از اینکه سرد سد، باقیمانده نمک را با پارچه ای مرطوب از سطح اتو پاک کنید.

  • برق انداختن وسایل فلزی

گرد و خاک و آلودگی ها معمولا وسایل فلزی، نقره و طلایی را مات می کند و ظاهری قدیمی و نازیبا به آنها می دهد. یکی از روش های آسان و مقرون به صرفه، تمیز کردن این وسایل با کمی مخلوط نمک و سرکه است.

به نسبت 3 به 1 نمک و سرکه را با هم مخلوط کنید و روی وسایل مورد نظر بکشید. با پارچه ای تمیز باقیمانده آن را پاک کنید و از درخشندگی آنها لذت ببرید.

  • باز کردن لوله های آب

معمولا برای باز کردن لوله های سینک آشپزخانه از مواد شیمیایی بسیار خطرناک استفاده می شود.

اما یک راه حل مفید 5 قاشق نمک را در یک لیتر آب جوش بریزید و به آرامی در سینک آشپزخانه بریزید.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.