معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: رأی دیوان عدالت اداری به سازمان سنجش ابلاغ شده است و شورای اجرای قانون حذف کنکور، این رأی را بررسی و توضیحات لازم را به این دیوان ارئه خواهد کرد.

واکنش معاون وزیر آموزش و پرورش به ابطال اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری

به گزارش قدس آنلاین،علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با فارس، در واکنش به « ابطال اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری توسط دیوان عدالت اداری»، اظهار داشت: دیوان عدالت اداری مرجع قانون گذار بوده و احکامش لازم الاجرا‌ است، اما شورای اجرای قانون حذف کنکور هم بنا بر مصوبه مجلس شورایی قانونی است که اجرای قانون کنکور را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: رأی دیوان عدالت اداری به سازمان سنجش ابلاغ شده است و شورای اجرای قانون حذف کنکور که ریاستش بر عهده وزیر علوم تحقیقات و فناوری است، این رأی را بررسی و توضیحات لازم را به این دیوان ارائه خواهد کرد.

به گزارش فارس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور حکمی، بند 2 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در  ششم آذر 1392 مبنی بر تاثیر مستقیم و قطعی نمرات سال آخر متوسطه در کنکور سراسری را ابطال کرد.

این رأی که در پی درخواستی برای ابطال بند 2 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو صادر شده است اشعار می دارد از آنجا که بر اساس قانون باید متوسط نمرات 3 سال متوسطه در کنکور لحاظ شود، مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که اعمال معدل سال آخر را مجاز شمرده است باطل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    باید به این همه برنامه ریزی دور اندیش گریست قوانین ما یک شبه وضع و یک شبه باطل می شود.