قدس آنلاین - ایلام: رئیس پلیس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام گفت: يکي از مهمترين خطراتي که کاربران گوشي هاي هوشمند موبايل را تهديد مي کند. نگهداري تصاوير شخصي و ذخيره اين تصاوير بر روي حافظه داخلي و خارجي موبايل است.

خودداری از نگهداری تصاویر شخصی بر روی موبایل

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سرگرد علی عباسی کسانی با بیان اینکه در دوره‌اي که تلفن‌هاي هوشمند از ابزارهاي اصلي براي تبادل اطلاعات و فعاليت‌هاي کاري به شمار مي‌روند، حفظ حريم امنيتي اين دستگاه‌ها بسيار ضروري مي باشد، اظهارداشت: استفاده از ابزارهايي هم‌چون تلفن همراه امروزه به يکي از رايج‌ترين روش‌هاي برقراري ارتباط تبديل شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده هر چه بيشتر خانواده ها از موبايل بدون اطلاع از مخاطرات آن مي تواند آسيب ها و تهديداتي را براي کاربران اين دستگاهها به دنبال داشته باشد، افزود: افراد نفوذگر و خرابکار با سوء استفاده از اعتماد شما و با طرح دوستي به روش هاي مختلف، سعي در جلب اعتماد افراد با استفاده از شگردهاي مجرمانه جديد، تصاوير شخصي افراد را به سرقت برده و اقدام به انتشار و تصاوير شخصي و يا تهديد و اخاذي مي کنند.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان ایلام با توصیه به کاربران گوشی های هوشمند در عدم ذخيره تصاوير شخصي بر روي این گوشی ها، خاطرنشان ساخت: افراد حتما تصاوير خود را بر روي دستگاه هاي جانبي ذخيره سازي مانند هارد و به صورت رمز نگاري شده ذخيره نمايند.

وی یادآور شد: پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-0841 تماس حاصل نمايند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.