پسر جوان که برای یک کبوتر مرتکب قتل شده بود، برای نجات از چوبه دار دیه میلیاردی پرداخت کرد.

دیه ۱،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومانی برای نجات از اعدام

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازجام‌جم ، پسر 30 ساله‌ای دی ماه سال 85 در یک نزاع دسته‌ جمعی در اسلامشهر، مرد میانسالی را بر سر کبوتر‌بازی به قتل رسانده بود. با حضور تیم جنایی در بیمارستان در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول و برادرانش با همسایه‌های خود درگیر شده‌اند که در این درگیری، مرد میانسال با ضربات چاقو مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

با دستگیری افراد حاضر در این درگیری، هویت قاتل به نام «مجید» شناسایی شد. با گذشت سه سال از قتل مرد میانسال، ماموران پلیس متوجه شدند قاتل 30 ساله به تهران بازگشته و در یک قهوه‌خانه کار می‌کند. مجید پس از دستگیری به قتل اعتراف و در جلسه دادگاه اعلام کرد: مقتول همسایه عمویم بود و درگیری آنها بر سر کبوتر بود.

روز حادثه او همراه برادرانش به در خانه عمویم آمدند که با هم درگیر شدیم. بعد از قتل به محمودآبادند رفتم و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کردم. پس از سه سال به تصور این که پلیس در تعقیبم نیست، به تهران آمدم و در یک قهوه‌خانه مشغول به کار بودم که دستگیر شدم. با اعترافات قاتل 30 ساله، او با رای قضات شعبه 113 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. درحالی که قرار بود حکم قصاص مجید اجرا شود، فرزندان مقتول از قصاص قاتل پدرشان گذشت کرده و به او زندگی دوباره بخشیدند.

صبح دیروز متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده، پای میز محاکمه قرار گرفت.

متهم در این جلسه در دفاع از خود گفت: دعوا بر سر یک کبوتر رخ داد و مقتول و خانواده‌اش به خانه عمویم حمله کردند و ما دفاع کردیم. شش سال است که در زندان هستم و از کار خود پشیمانم و تقاضای بخشش دارم. در این مدت به اندازه کافی تنبیه شده‌ام. برای جلب رضایت اولیای دم یک میلیارد و 100 میلیون تومان دیه پرداخت کردیم و یک بار تا پای چوبه‌دار رفتم. پدرم هرچه داشت فروخت تا مرا از مرگ نجات دهد.

قضات دادگاه پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش وارد شور شده و مجید را به حبس محکوم کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رز IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    10 2
    خدا کمکش کنه
  • hasti IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    11 0
    بسيار متاسف شدم انشالله كه براي هيچكس اين مسائل پيش نيايد خدايا جوانان مارا حفظ كن از شر شيطان رجيم
  • سیدغریب IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    7 2
    کاسبی بدی نیست فقط اسمش بده .پیشنهاد می کنم چون پول با برکتی است باهاش یک فاحشه خانه باز کنند درآمدش خوبه ..خدا را چه دیدی شاید یک چند نفری از خانواده پربرکت تان در درگیری آنجا کشته بشن.هان درآمد خوبی داره ،