ساری – خبرنگار قدس آنلاین : رئیس دارالقرآن الکریم از تربیت ۱۵۰ هزار مربی قرآن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور خبر داد.

تربیت ۱۵۰ هزار مربی قرآن پس از انقلاب اسلامی

مهدی قره شیخ لو در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در ساری با بیان اینکه این مربیان برای فعالیت نیازمند فضا هستند ، درخواست نمود از مربیان قرآنی در آموزش و پرورش استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 500 هزارنفر در برنامه های آموزش سازمان شرکت می کنند ، یادآور شد : 80 درصد آموزش ها عمومی می باشد.

مسول کمیته قرآنی ستاد دهه فجر گفت : در سال گذشته 120 برنامه قرآنی در دهه مبارک فجر برگزار و امسال نیز 30 درصد به این برنامه ها اضافه شد.

قره شیخ لو با ذکر این نکته که قرآن های چاپ شده در قبل از انقلاب اسلامی دارای اشکالات فراوانی بوده است ، اضافه نمود : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم تشکیل و طی سالهای گذشته 8 هزار مجوز چاپ قرآن با تیراژ 160 میلیون جلد صادر شد.

وی از راه اندازی انجمن خیرین قرآنی خبر داد و افزود : با تشکیل این انجمن می توان از مشارکت کسانی که علاقمند هستند از سرمایه های خود در رابطه با قرآن هزینه کنند ، استفاده نمود.

رئیس دارالقرآن الکریم از اجرای طرح نورباران و توزیع 100 هزار جلد قرآن با همکاری مردم در مناطق محروم خبر داد و خاطرنشان ساخت : هزینه چاپ یک جلد قرآن 7 هزار تومان می باشد و علاقمندان می توانند با واریز وجه به حساب 88888 بانک ملی شعبه عظیم پور تهران بنام "خیرین قرآنی" ، در چاپ و توزیع قرآن مشارکت نمایند.

قره شیخ لو با بیان اینکه طی 10 سالا گذشته 35 هزار نفر در آزمون های حفظ قرآن شرکت نمودند ، یادآور شد : از این میان 4500 نفر توانستند مدارک تخصصی را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه تنها 11 نفر در کشور توانستند مدرک درجه یک دریافت کنند ، ادامه داد : 80 درصد شرکت کنندگان خانم می باشن دو از 5 بهمن ماه ثبت نام یازدهمین دوره آزمون حفظ قرآن شروع شده است.

رئیس دارالقرآن الکریم از تکریم چهره های قرآنی در 23 بهمن ماه در تهران خبر داد و افزود : در این مراسم از مربیان قرآنی که 25 سال فعالیت مستمر دارند ، صاحبان رتبه های بین المللی ، حافظین دارای مدرک درجه یک و دو و خانواده های درگذشتگان قرآنی فاجعه منا تجلیل خواهد شد.

قره شیخ لو به وجود 10 هزار تشکل قرآنی اشاره نمود و در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در رابطه با بیمه فعالان قرآنی گفت : بیمه فعالان قرانی چند وقتی است که دچار مشکل شده و اعتبار سهم دولت پرداخت نگردیده است.

وی با بیان اینکه در سال 95 مشکل بیمه فعالان قرانی مرتفع خواهد شد ، یادآور شد : در گذشته 13 هزار و 500 فعال قرآنی بیمه شدند و 5هزار نفر دیگر در نوبت هستند.

قره شیخ لو از راه اندازی صندوق حمایت از فعالیت قرآنی خبر داد و خاطرنشان ساخت : یکی از ضعف های موجود نبود بانک اطلاعاتی جامع می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.