قدس آنلاین- یزد : معاون استاندار گفت: مبارزه بابی سوادي در كشور متأثر از نگاه عميق حضرت امام خميني (ره) بوده است

مبارزه با بی سوادي متأثر از نگاه عميق حضرت امام (ره) است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدعلي طالبي درهمايش تجليل از فعالان عرصه سوادآموزی مدارس ضمن تبريك ایام‌الله دهه فجر و پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: يكي از دستاوردهاي بزرگ نظام جمهوري اسلامي ايران كه متأثر از نگاه عميق و آینده‌نگر حضرت امام خميني (ره) بوده است ارتقاء سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در كشور است.

وی افزود: در مقايسه با بسياري از تحولات سياسي در دنياي معاصر اقدامي كه انقلاب اسلامي در حوزه ارتقاء سواد و توسعه علمي جامعه ايران انجام داد، تقریباً در همه انقلاب‌های جهان بی‌نظیر بود.

طالبي تصریح کرد : انقلاب اسلامي، انقلابي براي حاكميت مردم بر سرنوشت خودشان بوده و امروز ايران اسلامي در توسعه علم و فناوري در جامعه پیشرفت‌های بی‌نظیری داشته است كه ملت ايران از دستاوردهاي آن بهره‌مند شده و می‌شوند.

معاون استاندار گفت: استان يزد نيز جزء استان‌های پيشتاز و پيشگام در حوزه ارتقاء سواد و مبارزه بابی سوادي بوده و تحقق اين مهم ناشي از شاخص‌های بالاي استان درزمینه هاي فرهنگي، اجتماعي و علمي است.

وی اظهار داشت: نكته مهم‌تر، ظرفیت‌های بسيار قوي انساني در استان است كه توانسته‌اند يزد را با جايگاه علمي شايسته و تأثیرگذار در كشور معرفي كنند

طالبی ادامه داد : موفقیت‌های پی‌درپی دانش آموزان استان در كنكور سراسري، كسب رتبه‌های برتر در المپيادهاي علمي و فرهنگي و رتبه بالاي استان در حوزه مبارزه بابی سوادي، جلوه‌هایی از اين موفقيت بوده و امروز كسب رتبه اول طرح باسوادي اولياي بی‌سواد دانش آموزان توسط معاونت سوادآموزی اداره كل آموزش‌وپرورش استان بر اين افتخارات افزوده است.

وی در بخش ديگري از سخنان خود به برخي از تهديدهايي كه استان در طرح مبارزه بابی سوادي با آن روبروست اشاره كرد و افزود: مهاجرت‌پذیری استان و حضور اتباع بيگانه به علت شرايط ويژه صنعتي يزد ازجمله اين چالش‌ها است كه شاهد مهاجرت نيروي كار با تحصيلات كم و گاهي نيروي كار بی‌سواد به استان يزد هستيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعی استاندار در پايان سخنان خود تصريح كرد: مسئولان ارشد استان با نگاه ملي كه به حوزه سوادآموزی دارند و با توجه به تأکیدات ويژه مقام معظم رهبري در بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی و سوادآموزي اتباع بيگانه، تمام تلاش خود را براي ارتقاء سواد و دانش جامعه انجام خواهند داد.

گفتني است در پايان اين نشست از فعالان عرصه سوادآموزي استان با اهداي تنديس همايش و لوح تقدير تجليل شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.