قدس آنلاین/ سینا حسینی: انتشار مصاحبه دادستان مشهد درباره انتخاب هیأت مدیره جدید مجموعه پدیده شاندیز این پرسش را برای هواداران این تیم به وجود آورد که آیا تیم جدید مدیریتی پدیده شاندیز همچنان از مقوله تیمداری در حوزه فوتبال استقبال می‌کنند یا اینکه تفکر آن‌ها کاملاً اقتصادی است و علاقه ای به ادامه حمایت از این باشگاه ورزشی ندارند؟

 بحران مالی گریبان تیم لیگ برتری پدیده را گرفت

البته پیشتر مدیران این باشگاه ورزشی مدعی شده بودند که باشگاه فرهنگی ورزشی پدیده زیر نظر هیأت مدیره مجزا اداره می‌شود، از این رو هیچ خطری سرنوشت این باشگاه  را تهدید نمی کند، اما مسؤولان دستگاه قضایی و کارشناسان حقوقی این ادعا را رد می‌کنند و اعتقاد دارند این مجموعه نیز زیر مجموعه پروژه پدیده شاندیز است و هیأت مدیره جدید در خصوص این باشگاه نیز می‌تواند
تصمیم گیری کند.
منتقدان بر این باورند، به رغم ادعای مدیران باشگاه پدیده مبنی بر مجزا بودن این باشگاه از سیستم مدیریتی پروژه پدیده، مکاتبات محرمانه مسؤولان این باشگاه با مسؤولان فدراسیون فوتبال و مدیران سازمان لیگ نشان می‌دهد تمام کانال‌های مالی این شرکت به مجموعه پدیده پیوند خورده است، به همین علت آن‌ها چندی پیش با ارسال نامه ای محرمانه برای مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، از وی تقاضا کرده بودند با توجه به مشکلات مدیریتی و بحران‌های مالی این باشگاه، سهم این مجموعه از محل بلیت فروشی و تبلیغات محیطی را به حساب شخصی جواد وطنخواه، مدیرعامل کنونی باشگاه پدیده واریز کنند تا این مجموعه بتواند از بحران مالی رهایی پیدا کند، چون در غیر این صورت همه درآمدهای این باشگاه به حساب‌های مسدود پدیده که از سوی دستگاه قضا بایکوت شده است، واریز می‌شود و امکان بهره برداری از آن برای مدیران این باشگاه وجود ندارد.
با این احتمالات اینک کارشناسان عقیده دارند با معرفی هیأت مدیره جدید، به طور قطع سرنوشت باشگاه پدیده هم گرفتار اما و اگرهای جدیدی خواهد شد!
****
البته اوضاع مالی این قدر خراب است که چندی پیش برای 250هزار تومان هزینه سالن بدنسازی مانده بودند و در نهایت با واریزی یکی از اعضای هیأت مدیره‌اش، به سلامت از این بحران ارزان‌قیمت عبور کردند.
ظاهرا چشم آن‌ها هنوز به چند ساختمان به اتمام رسیده نصف‌کاره در سطح شهر مشهد است؛ که آخرین مورد آن در بولوار خیام همین چند وقت پیش با مبلغ 650میلیون تومان به فروش رسید، اما هنوز پولی به باشگاه واریز نشده که خرج بدهی‌های هتل و آژانس‌های هواپیمایی و البته بخشی از پرداختی بازیکنان شود.
بحران مالی به قدری اوج گرفت که شاگردان مهاجری در اواسط کار مجبور شدند مبالغ قراردادی خود را کاهش دهند و حتی بزرگان تیم مثل بادامکی، یوسفی، ناصحی و روشنگر فعلاً قول داده‌اند دریافتی نداشته باشند، ولی آنچه مسلم است این شرایط دوام چندانی ندارد و کار با این وضعیت به بن‌بست می‌رسد؛ مدیران «پدیده» اما در تلاشند شرایط فعلی را تا پایان لیگ حفظ کنند و تیمشان را نگه دارند تا برای فصل آینده یک فکر اساسی داشته باشند. شاید بحث فروش امتیاز در میان باشد، اتفاقی که به طور قطع به مذاق فوتبال دوستان خراسانی خوش نخواهد آمد، اما فکر چاره‌ای دیگر هم برای حل این بی‌پولی باقی می‌ماند؟
برگ برنده «پدیده» در این شلوغی‌های مالی یک مجموعه مدیریتی و البته فنی سربه‌زیر است که متعهد هستند کسی از مشکلاتشان باخبر نشود.
پدیده‌ای‌ها حالا جز 200میلیون تومانی که از فروش خانه قبلی طلبکار هستند و دو ملک مسکونی دیگر در دست فروش، چیزی برای حساب کردن مالی ندارند و بازیکنان و البته سایر طلبکاران فعلاً باید با وعده و وعید سر کنند تا لیگ به خوبی و خوشی به اتمام برسد.
مهاجری که پیش از این یکی از بی‌پول‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال کشور را راهی لیگ برتر کرد، این بار در آزمونی جدید باید یکی از بی‌پول‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال کشور را در لیگ برتر نگه دارد؛ تیمی که یک بار به سرمربی‌اش به خاطر اعتراض به شرایط مالی تذکر جدی داده و هنوز که هنوز است نگذاشته کسی از واقعیت درونی آن‌ها باخبر شود.
****
برای اطلاع از آخرین وضعیت بحران مالی این باشگاه با مجتبی سر آسیابی، مدیر تیم فوتبال پدیده تماس گرفتیم تا سخنان وی درباره حرف و حدیث‌های این روزها پیرامون تیم پدیده را بشنویم، اما وی همانند مدیرعامل باشگاه از تاکتیک رد تماس استفاده کرد تا مشخص شود بحران پدیده مدیران این باشگاه لیگ برتری را به قدری مشغول کرده که ترجیح می‌دهند به جای پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران و اطلاع رسانی به افکار عمومی، توان خود را معطوف به حل مشکلات مالی کنند.
نکته جالب‌تر آنکه مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال پدیده هم گویا گرفتار دغدغه‌های مشابه مدیران بالادستی خود است، به همین دلیل با جواد طاری بخش هم موفق به گفت‌و گو نشدیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میعاد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    2 0
    به چه حقی می خوان بازی کنن به بدبختی هزاران سهامداران!اگر دادستان و هئیت مدیره جدید پدیده چنین کاری بکنند باید به زندگی امیدوار بود.علی الحساب می گم دمتون گرم