مدیر موقوفه عبدالله رضوی گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نرم افزار تور مجازی موقوفه عبدالله رضوی که نخستین تورلیدر استان و دومین تورلیدر کشور پس از دانشگاه صنعتی شریف تهران است رونمایی ‌شد.

نرم افزار تور مجازی موقوفه عبدالله رضوی رونمایی ‌شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، هاشم یوسفی ظهر امروز در نشست خبری «موقوفه عبدالله رضوی، افق‌های پیش‌رو»، اظهار داشت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نرم افزار تور مجازی موقوفه عبدالله رضوی رونمایی ‌شد.

وی افزود: کار ساخت این نرم افزار از بهار امسال آغاز شد و در بهار انقلاب به بهره‌برداری رسید که در چهار بخش آموزشی، درمانی، کشاورزی و اداری تقسیم شده و در قالب فیلم، عکس، متن، PDF و غیره فعال است و این خدمات را به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه می‌دهد.

مدیر موقوفه عبدالله رضوی در رابطه با نرم افزار تور مجازی موقوفه عبدالله رضوی بیان کرد: این نرم‌افزار نخستین تورلیدر استان و دومین تورلیدر کشور پس از دانشگاه صنعتی شریف تهران است و علاقه‌مندان به می‌توانند به آدرس اینترنتی: WWW.SOORAN.ORG  مراجعه کنند و در این سایت اطلاعات لازم به مخاطبان داده شده است.

یوسفی تصریح کرد: موقوفه عبدالله رضوی 70 هکتار زمین زراعی دارد که در آن میوه‌های مختلفی در چهار فصل سال کاشته می‌شود و طبق خواسته واقف نسبت به حفظ عین توجه شده و مابقی بودجه‌ها طبق نیات واقف هزینه می‌شود که شامل خدمات آموزشی، کشاورزی، درمانی و غیره بوده که اکثر این خدمات هم رایگان است.

وی درباره نوع هزینه‌کرد بودجه این مجموعه، تأکید کرد: طبق نیات واقف چهار دهم صرف درمان یتیم و سه دهم نگهداری یتیم که 115 دانش‌آموز یتیم از این خدمات بهره‌مند می‌شوند، یک دهم صرف مجالس فرهنگی و مذهبی که شاخص آن عزداری و نماز ظهر عاشورا بوده است و دو دهم هم سهم متولی است که وارث آن اختیار تام آن را به اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی داده است.

مدیر موقوفه عبدالله رضوی درباره شخصیت واقف این مجموعه، گفت: عبدالله رضوی در سال 1275 در  مشهد متولد شد و در سال 1315 جهت تحصیلات تکمیلی به آلمان سفر کرد و پس از اخذ مدرک دکتری کشاورزی به ایران بازگشت و در سال 1342 مزرعه سوران را به وسعت بیش از 12 هزار هکتار وقف کرد که این مجموعه به دلیل کاهش وسعت اکنون حدود چهار هزار هکتار است و 15 هزار رقبه دارد و 90 هزار از موقوفات آن شامل مسکونی، تجاری، اداری و غیره اجاره داده شده است.

یوسفی گفت: در این مجموعه سیستم آبیاری قطره‌ای با هزینه 150 میلیون تومان به‌روزرسانی شد و در رابطه اقدامات انجام شده در بحث اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری هم می‌توان به کاشت نهالستان به وسعت چهار هکتار، پرورش 30 تن ماهی در سال، لایروبی قنوات با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیون تومان، دیوارکشی زمین‌ها در جهت جلوگیری از سودجویی زمین‌خواران به مبلغ 700 میلیون تومان، روکش آسفالت یک کیلومتری با مبلغ 100 میلیون تومان، لوله‌گذاری 1.5 کیلومتری چاه‌ها و قنوات با مبلغ 50 میلیون تومان، کاشت گیاهان دارویی در مساحت یک هکتار که گسترش آن در برنامه‌بعدی بوده و تلاش و در جهت درآمدزایی و استغال‌زایی اشاره کرد.

وی افزود: موقوفه عبدالله رضوی پس از موقوفه ملک دومین موقوفه کشور به لحاظ وسعت است و اگر هزینه موقوفات به‌موقع پرداخت شود شاهد ارائه بهترین خدمات در کوتاه‌ترین زمان به دانش‌آموزان یتیم هستیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.