آلبوم موسیقی «برکت» با صدای مشترک «پیام عزیزی» و «سامی یوسف» خواننده سرشناس جهان اسلام، در سراسر جهان منتشر ‌شد.

سامی‌یوسف و خواننده ایرانی آلبوم موسیقی خود را منتشر کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس آلبوم موسیقی «برکت» با صدای «پیام عزیزی» خواننده ایرانی و «سامی یوسف» خواننده سرشناس جهان اسلام در بازارهای بین‌المللی موسیقی سراسر دنیا منتشر ‌شد؛ این نخستین همکاری این خواننده جهانی با یک خواننده ایرانی محسوب می‌شود که در آن دو آهنگ از آلبوم «با قدسیان 1» به نام‌های «یا رسول الله یا شای مدینه» به زبان کُردی و «مسلمانان» به زبان فارسی که قبلاً با صدای «پیام عزیزی» در ایران منتشر شده بود؛ دوباره به صورت مشترک توسط این دو خواننده اجرا شده است.

«برکت» هفتمین آلبوم «سامی یوسف» خواننده بین‌المللی جهان اسلام است که تمام قطعات آن برگرفته از آواهای قدیمی اسلامی که در قرون میانی در دنیای اسلام رایج بوده است و نواهایی سنتی از اندلس تا چین و مراکش، کردستان، خراسان و بلخ را شامل می‌شود.

ستاره جوان موسیقی جهان اسلام، «برکت» را نماد ایستادن در برابر افراطی‌گرایی و خشونت می‌داند و درباره آلبوم جدید خود می‌گوید: «من در جدیدترین آلبومم تلاش کردم با دعوت به توازن و تعادل، دعوت به اعتدال و راه میانه، دعوت به حقیقت وحدت‌آفرین، پاسخی به رشد خشونت و افراط‌گرایی در دنیایمان بدهم. با این حال، در این آلبوم مجبور شدم دیدار دوباره‌ای با موسیقی کسانی داشته باشم که قبل از ما در این راه میانه به سمت مرکز حرکت کرده‌اند. من معتقدم که بسیاری از مشکلات فعلی ما عمیقا مرتبط با یک نوع قطع ارتباط فرهنگی با گذشته و فراموشی میراث فرهنگی، هنری و معنوی ماست. در پاسخ، این آلبوم به عنوان تجلیل بیش از هزار سال سنت موسیقی اسلامی و دعوت به بهره گیری از این میراث ارزشمند ساخته شده است. امیدوارم این آلبوم به عنوان یادآوری از سنت باشکوه و تمدن بزرگی که وارث آن هستیم عمل کند و دعا می‌کنم که تمام شنوندگان با هر زمینه‌ای راهی به سوی منزلگاه، راهی به سوی آرامش و راهی به سوی صلح در این موسیقی پر برکت پیدا کنند.»

«سامی یوسف» با شنیدن آهنگ‌های «یا رسول الله یا شای مدینه» و «مسلمانان» با صدای «پیام عزیزی» به این آثار خواننده ایرانی علاقه پیدا می‌کند و ماه گذشته از این خواننده کشورمان به شهر دبی در کشور امارات متحده عربی دعوت به‌عمل آورد و این همکاری مشترک آغاز شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.