قدس آنلاین – رها واعظی: از این پس، خواندن ذهن افراد، دیگر موضوعی نیست که تنها در فیلم های علمی و تخیلی بتوان دید.

راهی که دانشمندان برای خواندن ذهن افراد پیدا کرده اند!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه واشنگتن استنفورد اعلام کرده اند که خواندن ذهن، از این پس خارج از داستان های علمی و تخیلی ممکن خواهد شد.

این دانشمندان سیستمی طراحی کرده اند که دارای الکترودهایی برای رمزگشایی سیگنال های مغزی می باشد.

دانشمندان جزییات سیستم الکترودی خود را بر روی مغز بیماران مبتلا به صرع امتحان و برای مشخص کردن نقطه ی کانونی تشنج با استفاده از این سیستم تلاش کردند.

در طول تست سیستم، تیم محققان الگوریتمی برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از الکترود پیدا کردند که این الگوریتم می تواند برای تعیین ادراک بصری انسان مورد استفاده قرار گیرد.

در این آزمایش، دانشمندان تصاویر مختلفی از خانه ها، چهره ها و صفحات خالی به بیماران نشان دادند و در یک توالی سریع متوجه شدند که الگوریتم ایجاد شده، به طور شگفت انگیز تا 96 درصد قادر به تعیین آنچه در ذهن بیماران است، می باشد.

البته این الگوریتم قادر به رمز گشایی داده ها در سرعت متوسط تنها 20 میلی ثانیه است که این سرعت تقریبا برابر با سرعت ادراک زیستی طبیعی انسان می باشد.

نتایج این آزمایش با استفاده از یک ایمپلنت الکترودی در مغز انسان انجام شد و در این آزمایش کسی که تحرک دست خود را از دست داده بود، توانست انگشت های خود را تکان دهد.

این ایمپانت الکترودی می تواند به افراد معلول اجازه دهد تا کنترل عملکرد و توانایی های فیزیکی خود را دوباره به دست آورند، به علاوه قابل استفاده برای مبتلایان به بیماری های روانی و عصبی می باشد و به آن ها نیز کمک می کند.

به گفته ی دانشمندان علوم اعصاب، این سیستم توانایی خواندن ذهن دیگران را نیز دارد، اما برای این منظور لازم است که توسعه ی بیش تری پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.