قدس آنلاین – رها واعظی: پوشیدنی هوشمند جدید، به عمر تمام پوشیدنی های هوشمند دیگر پایان خواهد داد.

بازی های تغییر می کنند! موفقیت در تبدیل لنز به صفحه نمایش کامپیوتری

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، تلاش بشر برای قرار دادن صفحه نمایش بر روی همه چیز، بسیار قابل توجه است.

به تازگی ایده های بیش تری برای ایجاد تکنولوژی بر روی وسایل مختلف و هوشمند کردن آن ها مطرح می شود. این تکنولوژی اضافی می تواند در زندگی روزمره مفید باشد.

گوگل، این تکنولوژی را بر روی یک عینک امتحان کرد، اما به تازگی دانشمندان در دانشگاهی در استرالیا، با ایجاد مانیتور بر روی لنز، به موفقیتی بی نظیر دست یافتند.

این لنز با استفاده از پوشش پلیمری ساخته شده است و دارای جریان الکتریسیته ی هادی است. محققان دریافته اند که ساخت مدارهای الکتریکی بسیار کوچک بر روی لنز می تواند صفحه نمایشی با اندازه ی دو برابر بزرگ تر برای کاربر ایجاد کند.

دستیابی به این موفقیت، حاصل دو سال کار و یک دهه تحقیق گسترده می باشد و توضیح آن از نظر فیزیکی بسیار دشوار است.

با این تکنولوژی می توان بر روی هر چیز کوچکی، از یک سنسور ساده گرفته تا گلوکزهای موجود در خون یک فرد، با ایجاد مدارهایی، هوشمند سازی انجام داد. به این ترتیب به جای آنکه کامپیوتر و یا موبایل افراد بر روی یک جفت عینک و یا یک ساعت مچی قرار گیرد، می تواند بر روی لنز های کوچکی قرار گیرد و کاربر به سادگی و بدون تماس دستی، از خدمات موجود بهره گیرد.

دستیابی به این موفقیت علمی می تواند توسعه ی عینک های گوگل را هموارتر کند. پیگیری کردن جریان اطلاعات با استفاده از یک لنز نامرئی تماسی به عنوان ابزاری هوشمند، بسیار ساده تر از  دریافت اطلاعات با کمک ابزارهای هوشمند کنونی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • <a href="http://cctvha.ir">دوربین مدار بسته</a> IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    واقعا فوق العاده بود ممنون از زحماتتون امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید، فکر میکنم در آینده ای نزدیک تمامی مشکلات بشر به کمک تکنولوژی حل بشه ، این دیگه اخرش بود